Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstatistik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BURCU HÜDAVERDİ AKTAŞ |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik |
Dersin Amacı |
Bu derste, finansal risk yönteminde istatistiksel modelleme konuları verilecektir. Dersin amacı, istatistiksel bakış açısıyla finansal riskleri anlamak ve modellemek için gerekli olan temel bilgileri sağlamaktır. Risk faktörlerinin birleşik dağılım fonksiyonları, çok değişkenli istatistik kavramı kullanılarak modellenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu dersin anlatımında ana kaynak ve yardımcı kaynaklardan faydalanılacaktır. Bazı projeler/bilgisayar uygulamaları ders sırasında yapılacağı gibi bazılarının da ders dışında ödev olarak verilmesi planlanmaktadır. Tartışma ve sorularla konunun öğrenilmesi teşvik edilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar ve ödevlerin değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Burcu Hüdaverdi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|