DERS ADI

: BİLGİSAYAR CEBİR SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 2042 BİLGİSAYAR CEBİR SİSTEMLERİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. VOLKAN ÖĞER

Dersi Alan Birimler

Matematik (İngilizce)
Matematik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders bilgisayarla matematiksel hesap yapmak ve sonuçları rapor halinde yazmak için gerekli araçlar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   LaTeX kullanarak matematiksel dokümanlar hazırlayabilme.
2   Python 'sympy' ve 'numpy' kütüphanelerini kullanarak matematiksel hesaplama yapabilme.
3   Mathematica kullanarak matematiksel hesaplama yapabilme.
4   Tanıtılan yazılımlardan biriyle matematik problemlerini tanımlayabilme ve çözebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Latex nedir Latex'in yapısı, Latex'de bölümleme, metin modu ve matematik modu, denklem yazma.
2 Denklem numaralandırma, resim ekleme, tablo oluşturma, etiket ekleme, çapraz referanslama, teorem, tanım vb.
3 Latex ile kaynakça hazırlama (bibtex), ek oluşturma, dizin oluşturma, Latex ile sunum hazırlama (beamer).
4 Mathematica Not Defteri tanıtımı, Mathematica'da değişkenler, listeler, diziler, fonksiyon tanımlama.
5 Mathematica'da kalkülüs (denklemler, türev, integral, diziler, seriler, limit).
6 Mathematica'da lineer cebir (vektörler, matrisler, lineer denklem sistemleri),
7 Programlama dili olarak Mathematica: döngüler, kontrol yapıları.
8 Ara Sınav ve üzerinde tartışma.
9 Mathematica'da Grafik çizimi (2D-3D).
10 Python not defteri tanıtımı, 'sympy' kütüphanesine giriş. Sembolik değişten tanımlama.
11 'sympy' ile kalkülüs (fonksiyonlar, denklemler, türev, integral, diziler, seriler, limit).
12 'sympy' ile lineer cebir (vektörler, matrisler, lineer denklem sistemleri).
13 'sympy' ile Grafik çizimi (2D-3D).
14 'numpy' ile sayısal işlemler.
15 Mathematica ve Python ile matematiksel promlem çözümü örnekleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
1. The Latex Companion Frank Mittelbach, Michel Goossens,..-2nd ed.,2004
2. Maple and Mathematica: A problem solving approach for mathematics - Shingareva, Inna K., Lizárraga-Celaya, Carlos-2nd ed., 2009,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders notları, Sunum ve laboratuar uygulamaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.35 + OD * 0.30 + FN * 0.35
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.35 + OD * 0.30 + BUT * 0.35


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖDEV:
LaTeX kullanarak, sadece derste anlatılan yapılarla, önceden belirlenecek şartları sağlayacak matematiksel bir döküman hazırlamak.

Değerlendirme Kriteri

Final puanınız veya ortalamanız 20 den düşükse değerlendirme dışı kalacak ve başarısız olacaksınız (FF).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

volkan.oger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.135
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45