DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Trajedi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4053 Amerikan Edebiyatında Trajedi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders çağdaş Amerikan edebiyatında klasik trajedinin yeniden yorumlanmaları üzerine odaklanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Trajedilerde bulunan başlıca temalar hakkında bilgi sahibi olmak
2   2. Seçilen trajedileri sosyal, kültürel ve tarihsel bağlamda anlamak
3   3. Trajedileri incelerken temel terim ve kavramları kullanabilmek
4   4. Farklı yapıt ve fikirler arasında bağlantılar kurmak
5   5. Seçilen trajedileri farklı bakış açılarında incelemek ve akademik araştırmalar ile birleştirerek eleştirel bakış açısı ile onlar hakkında yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Giriş
2 Trajediye dair teorik altyapı Tartışma
3 O Neill, Eugene. Mourning Becomes Electra Tartışma
4 O Neill, Eugene. Mourning Becomes Electra Tartışma
5 Rabe, David. Orphan Tartışma
6 Rabe, David. Orphan Tartışma
7 Williams, Tennessee. Suddenly Last Summer Tartışma
8 ARASINAV
9 Williams, Tennessee. Suddenly Last Summer Tartışma
10 Dove, Rita. The Darker Face of the Earth Tartışma
11 Dove, Rita. The Darker Face of the Earth Tartışma
12 Moraga, Cherrie. The Hungry Woman: A Mexican Medea Tartışma
13 Moraga, Cherrie. The Hungry Woman: A Mexican Medea Tartışma
14 Genel Değerlendirme Tartışma
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilen eserler
Palmer, David. Visions of Tragedy in Modern American Drama. Bloomsbury Methuen Drama, 2018.
Aristotle. Poetics. Project Gutenberg, https://www.gutenberg.org/files/1974/1974-h/1974-h.htm
Nietzsche, Friedrich. The Birth of Tragedy. Project Gutenberg, https://www.gutenberg.org/files/51356/51356-h/51356-h.htm
Miller, Arthur. "Tragedy and the Common Man," The Theater Essays of Arthur Miller. Viking Press, 1978, pp. 3-7.
Steiner, George. The Death of Tragedy. Oxford UP, 1980.
Foley, Helene P. Reimagining Greek Tragedy on the American Stage. U of California P, 2012.
Williams, Raymond. Modern Tragedy. Broadview, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
1. derste tartışılan başlıca konular hakkında eleştirel bakış açılarına sahip olmaları
2. analitik düşünmeleri
3. savlarını desteklemek için ana kaynaklara atıfta bulunmaları beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
1. derslerin %70ine katılmaları
2. sınıf içindeki tartışmalara katılmaları
3. derslere ilgili metinleri okuyarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

evrim.ersoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555