Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. CARL JEFFREY BOON |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı türdeki (genre) "yeni" veya deneysel akımların kronolojik incelemesini yapmak, E.E. Cummings, Ezra Pound ve William Carlos Williams da dâhil olmak üzere Pound ve Yüksek Modernistlerin çığır açan çalışmalarını analiz etmektir. Bu temeli oluşturdan sonra, yüzyılın ortalarında ve sonrasında gelişen hareketler yakından incelenecektir. Robert Lowell ve Anne Sexton'ın Confessional çalışması; Allen Ginsberg ve Jack Kerouac'ın çalışmalarıyla öne çıkan Beat çalışmaları; Robert Creeley ve Charles Olson tarafından yönetilen Kara Dağ Okulu (the Black Mountain School); ve son olarak, Ron Silliman ve Lyn Hejinian'ın öne çıktığı Dil Şiir i çalışılacak hareketler arasında sayılabilir. Walt Whitman ve Emily Dickinson ın çalışmaları ve birbirinden ayrılan stilleri de on dokuzuncu yüzyıldaki farklılıkları gelecek yüzyılda daha fazla deney yapmayı mümkün kıldığı için de dönem içindeki incelemeler içerisinde yer alacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Donald Allen, The New American Poetry |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Araştırma, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev-Sunum. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev, kısa sınav, derse katılım |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Öğrenciler derslerin %70'ine devam etmek zorundadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Carl BOON |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10-12 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|