DERS ADI

: Başlıca Amerikan Oyun Yazarları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3031 Başlıca Amerikan Oyun Yazarları I SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders çağdaş Amerikan tiyatrosunu şekillendiren başlıca Amerikan oyun yazarlarına odaklanır. Seçilen Amerikan oyun yazarlarının entelektüel ve estetik duruşları hem Amerikan tarihinin sosyal durumu hem de tiyatro geleneğindeki akımlar ve değişiklikler bağlamında incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan tiyatrosundaki başlıca oyun ve oyun yazarları hakkında bilgi sahibi olmak
2   Seçilen oyunları sosyal, kültürel ve tarihsel bağlamda anlamak
3   Tiyatroda kullanılan çeşitli biçim ve türleri açıklamak
4   Farklı yapıt ve fikirler arasında bağlantılar kurmak
5   Seçilen oyunları ırk, cinsiyet, sınıf, din vb. gibi farklı bakış açılarında incelemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Giriş
2 Rice, Elmer. The Adding Machine Tartışma
3 Rice, Elmer. The Adding Machine Tartışma
4 Treadwell, Sophie. Machinal Tartışma
5 Williams, Tennessee. Camino Real Tartışma
6 Williams, Tennessee. Camino Real Tartışma
7 GKennedy, Adrianne. Funnyhouse of a Negro Tartışma
8 ARASINAV
9 Shepard, Sam. The Curse of the Starving Class Tartışma
10 Shepard, Sam. The Curse of the Starving Class Tartışma
11 Fornes, Maria Irene. Mud Tartışma
12 Mamet, David. Faustus Tartışma
13 Mamet, David. Faustus Tartışma
14 General Evaluation
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilen oyunlar
Brockett, Oscar G. The Essential Theatre. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace College Pub., 1991.
Esslin, Martin. An Anatomy of Drama. New York: Hill and Wang, 1976.
Mauforty, Marc, ed. Staging Difference: Cultural Pluralism in American Theatre and Drama. New York: Peter Lang, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, metin analizi, sınıf tartışmaları, görsel sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
1. derste tartışılan başlıca konular hakkında eleştirel bakış açılarına sahip olmaları
2. analitik düşünmeleri
3. savlarını desteklemek için ana kaynaklara atıfta bulunmaları beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
1. derslerin %70ine katılmaları
2. sınıf içindeki tartışmalara katılmaları
3. derslere ilgili metinleri okuyarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

evrim.ersoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.555555