DERS ADI

: Postmodern Amerikan Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4042 Postmodern Amerikan Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Postmodern edebiyatın temel özellikleriyle bu türde öne çıkan belli başlı kavramların incelenmesi ve Amerikan postmodern edebiyatında bu kavramların tartışılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin önde gelen postmodern yazar ve romanlar hakkında bilgi sahibi olmasi
2   Postmodern Amerikan edebiyatının önde gelen roman ve hikâye örneklerinin incelenmesi
3   Postmodern Amerikan edebiyatında öne çıkan gerçeklik, anlatı, tarih ve kimlik kavramlarının tartışılması
4   Tartışılan metinlerin analitik bakışla değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı Tartışma
2 Postmodern tarih yazımı ve gerçeklik Metnin okunup tartışılması
3 Postmodern anlatı ve üstmetinsellik Metnin okunup tartışılması
4 Ragtime Metnin okunup tartışılması
5 Ragtime Metnin okunup tartışılması
6 The Left Hand Of Darkness Metnin okunup tartışılması
7 Vize Metnin okunup tartışılması
8 The Left Hand Of Darkness Metnin okunup tartışılması
9 The Penelopiad Metnin okunup tartışılması
10 The Penelopiad Metnin okunup tartışılması
11 The Penelopiad Metnin okunup tartışılması
12 Everything is Illuminated Metnin okunup tartışılması
13 Everything is Illuminated Metnin okunup tartışılması
14 Everything is Illuminated Metnin okunup tartışılması
15 Genel Değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Doctorow, E.L. Doctorow, Ragtime.
Margaret Atwood, The Penelopiad
Ursula LeGuin, The Left Hand of Darkness
Jonathan Safran Foer, Everything is ılluminated

Yardımcı kaynaklar: Jenkins, Keith. Re-Thinking History. New York: Routledge, 1991.
Hutcheon, Linda. A Poetics of Postmodernism:History, Theory and Fiction. New York: Routledge, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste incelenecek romanların ve teori metinlerinin tartışılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derste metinlerin tartışılması ve sınıf katılımı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunluluktur.
İntihal ya da intihal girişimi F notu ile cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem öğrencilere duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555