Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu ders, otobiyografi türü ve tarihsel gelişiminin tanıtılması ve irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Kadın otobiyografi yazarlarının temel özellikleri incelenmesi ve önemli kadın otobiyografi yazarlarının eserlerinin analizi dersin temel etkinliğini oluşturur. Zihnin macerası olarak tanımlanan otobiyografi yazımının erkek işi olarak kabul edilmesi ve öğrencilerin bu dersin adının bir meydan okuma olduğunun farkına varmalarının sağlanması. Ayrıca kadın otobiyografisinin erkek otobiyografisinden farklılaştığı konular üzerinde durulması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Jelinek, Estelle. (1980). Women's Autobiography: Essays in Criticism. Bloomington & London: Indiana University Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
fusun.doskaya@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 08:30-09:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|