DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2031 Amerikan Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Büyülü Gerçekçilik akımını Amerikan çok-kültürlü toplum dinamizminin içinde nasıl şekillendiğini konuyla ilgili eserleri inceleyerek ortaya çıkartmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Büyülü Gerçekçilik akımının Latin Amerika da ortaya çıkışını hazırlayan sosyal ve kültürel sebepleriyle birlikte ele alabilme
2   Amerikan çok-kültürlü coğrafyasında Büyülü Gerçekçilik akımının oluşum süreçlerini tanıma ve tanıyabilme
3   Büyülü gerçekçilik roman ve öykücülüğünde önemli yazarlar ve yapıtlar hakkında fikir yürütebilme ve ülkesel perspektif farklılıkları altta yatan toplumsal ve bölgesel farklara göre değerlendirebilme.
4   Hayal ve gerçeğin iç içe girdiği karma dünya görüşünü anlayabilme.
5   Fantastik roman ve bilim kurgu gibi büyülü gerçekçi romanla akraba olan diğer edebi türler ve büyülü gerçek roman arasında benzerlik ve farklılık bağlantıları kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Büyülü Gerçekçilik Geleneğinin Kökeni ve Gelişim Süreci Magic(al) Realism, pp:1-20, On the Marvellous Real in America (Alejo Carpienter) in Magical Realism: Theory, History, Community, pps. 15-32
2 Bir Yazım Tarzı olarak Büyülü Gerçekçilik Magic(al) Realism, pp:66-83, The Textualization of the Reader in Magical Realism (Jon Thiem) in Magical Realism: Theory, History, Community, pps. 235-248, Ordinary Enchantments, pps: 7-87.
3 Bir Dünya görüşü olarak Büyülü Gerçekçilik Magic(al) Realism, pp:83-102, The Territorialization of the Imaginary in Latin America; Self-Affirmation and Resistance to Metropolitan Paradigms, Magical Realism: Theory, History, Community, pps. 125-145,
4 Büyülü Gerçekçiliğin A.B.D/ Latin Amerika da farklı uygulamaları Magical Romance/Magical Realism: Ghosts in U.S. and Latin American Fiction (Lois Parkinson Zamora), Magical Realism: Theory, History, Community, pps. 497-550.
5 Rus Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Nikoloai Gogol, "The Nose" Leo Tolstoy, "The Porcelain Doll"
6 Latin Amerikan Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Julio Cortazer, "Axolotl" Jorge Louis Borges, "The Aleph"
7 Latin Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Gabriel Garcia Marquez "A Very Old Man with Enormous Wings"
8 Ara Sınav
9 Amerikan Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Sarah Addison Allen, The Girl Who Chased the Moon
10 Amerikan Etnik Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Louise Erdrich, The Antelope Wife.
11 Amerikan Etnik Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Louise Erdrich, The Antelope Wife.
12 Amerikan Etnik Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Amy Tan, A Hundred Secret Senses
13 Amerikan Etnik Edebiyatında Büyülü Gerçekçilik Amy Tan, A Hundred Secret Senses
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, Addison Sarah. The Girl Who Chased the Moon. New York: Random, 2010.
Bowers, Maggie Ann. Magic(al) Realism. Routledge; London, 2004.
Erdrich, Louise. The Antelope Wife. New York: HarperFlamingo, 1998.
Faris, Wendy B. Ordinary Enchantments: Magical Realism and the Remystification of Narrative. Nashville; Vanderbilt UP, 2004.
Young, David and Keith Hollaman. Magical Realist Fiction: An Anthology. New York: Longman, 1984.
Zamora, Lois Parkinson and Wendy B Faris. Magical Realism: Theory, History, Community. Durham: Duke UP, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri: 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.234545
ÖK.3553555355
ÖK.4555
ÖK.534444