DERS ADI

: Amerikan Kültürüne Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2025 Amerikan Kültürüne Giriş ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere yüzyılın başından 1950'lere kadar Amerikan kültüründeki başlıca entelektüel eğilimleri tanıtır.
Ders, başlıca sanat eserlerini, mimari üslupları, kültürel eserleri, edebi eserleri, entelektüel akımları,
Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşanan evrim ve dönüşümün bir parçası olarak düşünce ve değerler.

Amerikan Kültürüne Giriş gibi bir ders planlamak zordur çünkü ister politika, ideoloji, ırk, kimlik, sanat, eğlence, ev ve aile, din, tatiller, ritüeller, yemek olsun, herhangi bir kültürün her yönü mutlaka diğer tüm yönleriyle bağlantılıdır. , spor, doğa ve teknoloji. Bu dersteki temel amacımız, belirli Amerikan ideolojilerinin nasıl ortaya çıktığını ve Amerikan kültürünün belirli yönlerini nasıl mümkün kıldığını tartışmak olacaktır. Başka bir deyişle, düşünme şeklimiz davranışlarımızı nasıl etkiliyor Kültür çalışmaları ikisi arasında köprü oluşturur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   öğrenci kültür nesneleri hakkında bilgi edinme, terim öğrenme, görme, tanıma, algılama ve hatırlama becerilerini geliştirir.
2   Öğrencilere kültür nesneleri ile ilgili belgeseller uygun aralıklarla durdurularak dinletilirken yeni terimleri duymaları ve sözcükleri telaffuz etmeleri sağlanır.
3   Öğrenci çeşitli İngilizce metinleri kısa paragraflar halinde okuyarak öğrendiği bilgiyi kendi cümleleri ile sözlü olarak anlatmayı öğrenir.
4   Öğrenci dersin konusu ile ilgili çeşitli görsel metinleri İngilizce olarak yazılı ve sözlü şekilde tanımlamayı öğrenir.
5   Derse ek olarak dersin hocası tarafından hazırlanan online kaynaklar, öğrencilerin bu alanda derste edinmiş oldukları bilgiyi pekiştirmelerini ve öğrenmede sürekliliği sağlar.
6   Öğrenciler Amerikan kültürüyle ilgili ilgili bir konuyu başarıyla sunacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtımıintroduction: What is American Culture Anlatım ve tartışma.
2 Amerikan Kültür çalışmalarına giriş Anlatım ve tartışma.
3 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
4 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
5 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
6 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
7 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
8 Arasınav
9 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
10 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
11 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
12 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
13 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
14 Grup Sunumu: Öğrencilerin kendi gruplarındaki seçecekleri materyal. Sunum ve tartışma.
15 Kurs incelemesi. Sunum be tartışma.
16 Son sınav.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kısa videolar içeren görsel yardımcılar sunulacaktır.
Ayrıca Amerikan kültürü, tarihi ve kimliğiyle ilgili bilgiler de dağıtılacak.
"Amerika'yı Yeniden Okumak" kaynak materyal olarak paha biçilemez bir cilt olacak.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1. Her ders için seçilen okuma metni veya görsel nitelikli belgesel, o dersin inceleme metnidir.
Okuma metni ve önemi hakkında öğrenciye bilgi aktarımı sağlanır. Bu amaçla sözlü bilgi aktarımı; power
point sunumu; tahtanın kullanımı ve veya okuma metni dersten önce öğrenciye sağlanır.
2. Ders içeriğini oluşturan okuma materyali online ortamda dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile öğrenciye önceden duyurulur, ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
3. Dersi içeriği ile ilgili görsel nitelikli belgesel ders sırasında uygun aralıklarla durdurularak, öğrencinin konu ile ilgili materyali duyması, görmesi ve gereken terimleri, deyimleri yeni kelimeleri tanımaları ve öğrenmeleri sağlanır.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar
Dönem boyunca iki (2) sınav gerçekleştirilecektir.
1. Ara Sınav
Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.
2. Final
Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili test sınavlarında çoktan seçmeli bölümde yanıtlar sabittir.
2. Boşluk doldurma bölümünde öğrencinin ilgili konuda bir kavramın adını, yazarın adı veya eserini, döneme ait belirgin bir özelliği, mimari bir stilin adını, bir felsefeciye ait fikrinin özünü vb. hatırlayarak ilgili bölüme yazması beklenir. Bu bölümde doğru ve doğruya en yakın cevap doğru kabul edilir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
3. Açık uçlu soru bölümünde ise öğrenciden bir tanımı en doğru şekilde hatırlayıp derste öğrendiği şekli ile sebep sonuç ilişkileri içinde yeniden hatırlaması ve gerekli terim ve kavramları bildiğini göstermesi beklenir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
4. Test soruları her bir sınav için o ara sınava kadar işlenen konular ile orantılı olarak ve öğrencinin verilen sürede yanıtlayabileceği soru miktarı düşünülerek hazırlanır.
5. Final sınavını takiben gerekli görüldüğü takdirde 70 ortalama olacak şekilde çan eğrisi hesaplanır. Bu işlem için DEÜ Oracle otomatik not hesaplama siteminden faydalanılır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derste okutulan izletilen materyali dersin öğrencisi ve o dersten devam zorunluluğu olmayan öğrenci de dersin içeriğini takip etmek zorundadır. Dersin içeriğinde gerekli görüldüğünde yıldan yıla eklemeler çıkartmalar yapılabilir.
3. Öğrencinin akademik etik kurallarına uyması beklenir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

carl.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.234545
ÖK.3553555355
ÖK.4555
ÖK.534444
ÖK.6