DERS ADI

: Amerikan Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1004 Amerikan Edebiyatı II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞIL ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Amerikan Edebiyat Tarihi II dersi tarih ve edebiyat bağını kurmayı, 19.yüzyıldan başlayarak Amerikan edebiyatını hem yazınsal hem de toplumsal çerçevede ele almayı amaçlar. Öğrencilerin genel anlamda, Amerikan edebiyatının bu dönemlere ait belirleyici özelliklerini tanımlayabilmesi, belli başlı Amerikan yazarları ve eserlerini öğrenmesi, edebi eserleri tarihsel bağlama yerleştirmesi ve sözlü/yazılı tartışma becerilerini geliştirmesi hedeflenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   (1850 li yıllardan günümüze) Amerikan edebiyat tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2   Edebiyatın ele alınan dönemlerde toplumsal yaşantıyı nasıl yansıttığını öğrenir.
3   Sanayi Devrimi nden başlayarak günümüze kadar geçecek olan süreçte ortaya konan yazılı eserleri inceler, yorumlar, onlar hakkında fikir üretir.
4   Amerikan edebiyatının günümüz Amerikalı kimliği hakkında ortaya koyduğu ipuçlarını hem yerel hem de küresel ölçekte tespit eder.
5   Edebiyat eseri okumayı ve buna bilimsel olarak yaklaşmayı öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ROMANTİK DÖNEM: Transandantalistler Ralp Waldo Emerson, "Self-reliance" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
2 ROMANTİK DÖNEM: Karanlıktakiler Edgar Allan Poe, "The Tell-Tale Heart" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
3 GERÇEKÇİLİK VE DOĞACILIK: Mark Twain, Jumping Frog Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
4 GERÇEKÇİLİK VE DOĞACILIK: Henry James, The Real Thing Kate Chopin, The Story of an Hour Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
5 MODERNİZM VE DENEYSELCİLİK: ŞİİR Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
6 ŞİKAGO EKOLÜ: Carl Sandburg, Chicago Robert Frost, The Road Not Taken William C. Williams, Red Wheelbarrow Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
7 ARA SINAV
8 MODERNİZM VE DENEYSELCİLİK: ŞİİR
9 SİYAH AMERİKALININ YÜKSELİŞİ: HARLEM RÖNESANSI: Countee Cullen, Langston Hughes Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
10 AMERİKAN ŞİİRİ: GELENEĞE KARŞI ÇIKMA (1990 LARA KADAR): Sylvia Plath, Lady Lazarus Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
11 AMERİKAN EDEBİYATI: 2. DÜNYA SAVAŞI SONRASI Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
12 BEAT ŞAİRLERİ: Allen Ginsberg, "America" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
13 BEAT ŞAİRLERİ Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
14 MULTİETNİK EDEBİYAT
15 DEĞERLENDİRME SORU - CEVAP
16 YILSONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Richard Gray, A History of American Literature
Kathryn VanSpanckeren, Outline of American Literature

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bir arasınav (vize) bir dönemsonu sınavı (final)

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, Amerikan edebiyat tarihi ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15545232
ÖK.255552
ÖK.35545253555
ÖK.4553
ÖK.51111555