DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4126 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 12

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulda ilgili öğretmenle ortak çalışabilme
2   Öğrendiği metotları uygulayabilme
3   Öğretmenin yardımıyla ders planı yapabilme ve uygulayabilme
4   Dersin değerlendirmesini yapabilme
5   Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda deneyim sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MBD 4125 - Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Okul ziyareti: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerle tanışma
3 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
4 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
5 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
6 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
7 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
10 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
11 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme öğretim ortamlarını hazırlama
12 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
13 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
14 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Yigit, N. (Editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem ve uygulama. Mikro öğretim, yapılandırmacı eğitim yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 5 65
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 11 165
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 297

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1554
ÖK.255
ÖK.3554
ÖK.4545
ÖK.544