DERS ADI

: Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5012 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk kültürünün gelişimi ve özelliklerini bilebilme,
2   Türk kültüründe çocuğun yerini ve değerini kavrayabilme
3   Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi hakkında bilgi sahibi olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi, çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri
2 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
3 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
4 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
5 Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri
6 Türk kültüründe çocuk
7 Türk kültüründe çocuk
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri,
10 Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri,
11 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
12 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
13 Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akpınar, Turgut. Türk Kültür Tarihinden Esintiler, Kitabevi, 2003
Akyüz, Yahya vd. Türk Kültür Tarihi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1991
Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi, Pegem Akademi y. 2016
Araslı, Altan. Avrupada Türk İzleri, Akçağ y. 2009
And, Metin. Türk Tiyatrosu Tarihi, Gerçek y.
And, Metin. Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu, İş Bankası y.
Aslanapa, Oktay. Türk Sanatı, İstanbul, 1984
Atatürk Kültür Merkezi, Milli Kültür Unsurlarımız Üzerinde Genel Görüşler, Ankara 1990
Atatürk Üniversitesi, Türk Kültür ve Medeniyeti(Makaleler) c. 1. Ankara, 1975
Aydın, M. Akif. Türk Hukuk Tarihi, İstanbul, 2001
Baykara, Tuncer. Türk Kültür Tarihine Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi, 2009
Binark, İsmet. Türk İslam Kültür Ve Medeniyeti Tarihi Bibliyografyası, Önasya y. 1969
Dergâh, Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi 8 c.
Doğan, İsmail. Osmanlı Ailesi, Ankara, 2005
DPT, Milli Kültür- Özel İhtisas Komisyonu Raporu, 1984
Ergin, Muharrem. Türkiye nin Bugünkü Meseleleri, Ankara, 1988
Ergin, Osman. Türkiye Maarif Tarihi I-IV, İstanbul, 1977
Eröz, Mehmet. Milli Kültürümüz ve Meselelerimiz, İstanbul, 1983
Esin, Emel. İslamiyet ten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslam a Giriş, Edebiyat Fakültesi Matbaası, 1978
Esin, Emel. Türklerde Maddi Kültürün Oluşumu, Kabalcı y. İstanbul 2003
Fahri Atasoy, İpek Yolunda Türk Kültür Mirası, Türk Yurdu, 2014
Genç, Reşat. Tarihte Türk Devletleri, Ankara, 1987
Gumilov, Lev Nikolayeviçen. Eski Türkler (Çev. D. Ahsen Batur), İstanbul, 1999
Güngör, Erol. Tarihte Türkler, İstanbul, 1989
Güngör, Erol. Türk Kültürü ve Milliyetçilik, İstanbul, 1996
Güvenç, Bozkurt. Türk Kimliği (Kültür Tarihinin Kaynakları), Kültür Bakanlığı y. 1994, Boyut y. 2010
Heyd, Uriel. Türk Hukuk ve Kültür Tarihi Üzerine Makaleler, Ankara Okulu, 2014
İnalcık, Halil. Osmanlı İmparatorluğu
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Tarihi Ve Kültür, Yaykur, 1976
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Milli Kültürü, 6. b. Boğaziçi y. 1989


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145524555315335555
ÖK.245524555315335555
ÖK.345524555315335555