DERS ADI

: Görsel Sanatlar Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 4002 Görsel Sanatlar Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, Görsel Sanatların temelini oluşturan konularda bilgi ve becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel sanat eserleri ile teknolojik ürünlerin farklarını kavrayabilme ve kullanabilme.
2   Etkili öğrenmede en yüksek paya sahip olan görsel çevreyi okuyabilme ve yorumlayabilme.
3   Kültürel değerlerin korunması yönünde, çağdaş müzeciliğin bilgilerini kavrama, gelişmelerini takip edebilme.
4   Görsel algı ile imgelem gücünü kavrayabilme ve kullanabilme, diğer disiplinlerle işbirliğinde sanat, sanatbilim yolunu kullanabilme.
5   Zeka türlerinin gelişmesinde temel olan ve tasarıma dayalı oluşturulan çevreyi kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel sanatlar eğitiminin önemi ve i,şlevleri, batı sanat eğitimindeki görüşler.
2 Sanat, eğitim ve kültür ilişkisi, medya-iletişim ile teknoloji yapısallığı.
3 Çok alanlı sanat eğitimi uygulamaları (ÇASEY), sanat eleştirisi.
4 Örnekli sanat eseri analitik eleştirisi (tanım, çözüm, yorum, yargı).
5 Çağdaş görsel sanat örnekleri.
6 Sanatın görsel dili, tasarım, elemanlar ve ilkeler.
7 Çocuğun gelişim basamakları, görüşler, örnekler.
8 Ara sınav
9 Çocuk resimlerini analiz etme. Çocuğun görsel çevreyle ilişkisi.
10 Sanatsal uygulama alanlarından kuramsal ve uygulamalı çalışmalar.
11 Nokta, çizgi, yüzey, hacım, doku uygulama ve örnekler.
12 Desen, perspektif kompozisyon.
13 Desen, perspektif kompozisyon
14 Kes yapıştır (kolaj), Yırt, sök ve boz (dökolaj), yaşantı alanlarından örnekler.Atık nesneler ile estetik nesne çalışmaları.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Artut, K. (2001). Eğitim Fakülteleri Ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Sanat Eğitimi Kuramları Ve Yöntemleri. Ankara. Anı Yayıncılık.
Buyurgan, S.-Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi Ve Öğretimi. Ankara. Pegem Yayıncılık.
Yılmaz, M. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara. Gündüz Eğitim Yayıncılık.
Alakuş, A. O.-Mercin, L.(editörler).(2009). Sanat Eğitimi Ve Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, soru-cevap, portfolyo, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), çoktan seçmeli testler, sözlü performans sınavı, ödev, portfolo ve sunumlar.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ya da sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 9 9
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 1 4 4
Sınıf içi uygulamalar 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555