Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amac sınıf öğretmeni adaylarının müziğin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyalgelişimlerine olan katkısını kavrayarak, çağdaş eğitimin önemli bir boyutu olan müzik öğretimini farklı yöntem, teknik ve etkinliklerle planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Kocabaş, A.(2013).Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, Kanyılmaz Matbaacılık |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ya da sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ayfer.kocabas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba, saat:14-16 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|