DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3006 Sosyal Bilgiler Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sosyal Bilgiler öğretiminde dünyadaki gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemizdeki sosyal bilgiler öğretimine olan yansımalarını irdelenecektir. Bu bağlamda 2018 yılı ilköğretim programı, içeriği ve ders kitapları ile sınıfiçi iletişime olan olası yansımaları da incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal Bilgiler dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilme.
2   Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Sosyal Bilgiler dersine uygulayabilme.
3   Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilme ve uygulayabilme.
4   Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygulayabilme.
5   Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve yerel tarih yöntemlerini anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri
2 Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler
3 Sosyal Bilgilerde okuryazarlık
4 Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar
5 Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi
6 Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.)
7 Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller
10 Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar
11 Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları
12 Sosyal Bilgiler dersinde değerler eğitimi
13 Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar
14 Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çetin, F. (2001), Çocuklarda Sosyal Bilgiler, Epsilon Yayıncılık
Spurgeon, R. (200), Ekoloji, Tübitak Yayınları, Ankara
Yıldız, N. (2003), Farklı Düşünme Etkinlikleri, Kök Yayıncılık, Ankara
Sönmez, V. (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Klavuzu, MEB Yayınları, İstanbul
Küçükahmet, L. (2002), İlköğretimde Drama, Nobel Yayınları, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 2 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11151431331111331344
ÖK.21151431111111111341
ÖK.31151431331111331344
ÖK.41151431331111331344
ÖK.54354541441113331345