DERS ADI

: Hayat Bilgisi Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3005 Hayat Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adayını, ilköğretim 1-2 ve 3. sınıflarda okutulan Hayat Bilgisi dersini öğrencilere öğretebilecek teorik ve pratik beceriler ile donatmaktır. Bu anlamda 2024 yılında değişen öğretim programı çerçevesinde gerekli bilgi ve beceriler edinimin gerçekleşmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hayat Bilgisi dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilme.
2   Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Hayat Bilgisi dersine uygulayabilme.
3   Hayat Bilgisi dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
4   Hayat Bilgisi dersi kapsamında uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
5   Hayat bilgisi dersinin, etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hayat Bilgisi Dersinin Amaç, Kavram ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2 Türkiye de Hayat Bilgisi Dersinin Tarihsel Gelişimi
3 Yapılandırmacı öğrenme anlayışı bağlamında Hayat Bilgisi öğretimini yeniden tanımlamak
4 Hayat bilgisi öğretim programının incelenmesi.
5 Hayat Bilgisi Dersinde Öğretim Stratejileri, Öğrenme Yöntemleri ve Stilleri.
6 Hayat bilgisi programındaki temalar ve temalardaki kazanımların sınıflara gore dağılımı.
7 Empati becerisi geliştirmenin yöntemleri ve empatiye ilişkin öğrenci örneklerini değerlendirme.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Çoklu zeka teorisinin hayat bilgisi öğretimindeki yeri.
10 Teorik ve uygulama boyutlarıyla drama.
11 Hayat bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı
12 Hayat bilgisi öğretiminde değerler ve demokrasi eğitimi
13 Hayat bilgisi öğretimine yönelik örnek uygulamalar.
14 Hayat bilgisi öğretimine yönelik örnek uygulamalar.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aladağ, S. (2016).Hayat bilgisi:Tanımı, macaı, doğası. Semra Güven, Selahattin Kaymakçı (Ed.). Hayat Bilgisi Öğretimi, Pegem
Kabapınar, Y. (2012). Kuramdan uygulamaya hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Pegem
MEB. (2024). Hayat Bilgisi Öğretim Programı



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, araştırma-inceleme, sunuş ve buluş yoluyla öğretim.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behsat.savas@deu.edu.tr
05334101306

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi her gün 12.00-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 2 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11151431331111331344
ÖK.21151431111111111341
ÖK.31151431331111331344
ÖK.41151431331113331344
ÖK.54354541441111331345