DERS ADI

: Türkçe Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 2002 Türkçe Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkçenin anadili olarak öğretilmesinde yararlı olabilecek alan bilgisini kazandırmak, kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanıtmak, yapılan uygulamalarla öğretmen adaylarını sınıf ortamında bu dersi işlemeye hazırlamak ve bu öğretim alanında üretilen bilgileri paylaşmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirebilme
2   2. Okuma ve yazmadaki zorlukları tanımlayabilme
3   3. Okuma yazma sırasında, karar verme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme
4   4. Okuma teknikleri ve öğretim metotlarını kavrayabilme
5   5. Türkçe Öğretim Programının özelliklerini kavrayabilme
6   6. Bilişim teknolojisi unsurlarından Türkçe öğretiminde yararlanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler;
2 Okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi;
3 Okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi,
4 Medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı,
5 Metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi;
6 Hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları;
7 Türkçenin öğrenme alanlarında öğretim teknolojisi uygulamaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi ve Ara Sınav
9 Okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi;
10 Okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi;
11 İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi
12 İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi
13 Türkçenin öğrenme alanları ile ilgili Uygulamalar
14 Türkçenin öğrenme alanları ile ilgili Uygulamalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cemal Yıldız, Türkçe Öğretimi, Pegem, 2008
Feyzi Öz, Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı, 2011
Hayati Akyol, Türkçe Öğretimi Uygulamaları, Kök Yayıncılık
İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Pegem Akademi, 2007
Karadağ Ruhan, Taşkaya Musa (ed.) Türkçe Öğretimi, Lisans Yay. 2018
Mualla Murat Nuhoğlu, Türkçe Öğretimi Uygulamaları, Nobel, 2006
Mustafa Cemiloğlu, İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, 2009.
Özcan Demirel, Türkçe Öğretimi, Pegem, 2006
Sedat Sever, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Tudem yay., 2011
Şükrü Ünalan, Türkçe Öğretimi, Nobel, 2006
Zeynep Aydın Yılmaz, Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi, Nobel, 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 3 5 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15433333344
ÖK.254334
ÖK.35433333344
ÖK.45433333344
ÖK.543545444333345
ÖK.6443553533344