DERS ADI

: Seçmeli Sanat Atölye 1 (RESİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RRS 2001 Seçmeli Sanat Atölye 1 (RESİM) SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

TAMER ERSOY

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sanat tarihinin önemli ustaları ve yapıtları doğrultusunda; kompozisyon elemanlarının araştırılarak, yorumkopya, desen, siyah-beyaz, açık-koyu çalışmaları farklı yüzey, gereç ve tekniklerle uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım eleman ve ilkelerini bilme.
2   Sanat yapıtı çözümleyebilme.
3   Karakalem, guvaş ve lavi teknikleri ile yapıt analizi yapabilme.
4   Farklı boyutlarda, farklı araç, gereç ve yüzeylerle siyah beyaz kompozisyon çalışması yapabilme.
5   Düzenekten açık koyu ve figür mekan ilişkili, farklı boyutta ve türde kağıtlar üzerine mürekkep, toz pastel ve guvaş ile akromatik lavi çalışması yapabilme.
6   Tuval üzerine düzenekten monokrom akrilik çalışabilme.
7   Ton değerlerinin nasıl bulunacağını bilme.
8   Özgün ve yetkin bir anlatım dili oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel açıklamalar ile derse giriş. Tasarım eleman ve ilkeleri ile açık-koyu düzen kurma konusunda yapıt inceleme.
2 Yararlanılabilecek ustalar ve araştırma konularının verilerek ilgili yapıtları çözümleme. Sanatçı yapıtlarının karakalem, guvaş ve lavi ile analizini kağıt üzerinde birebir A-4 boyutlarında uygulama.
3 Siyah-Beyaz Kompozisyon çalışmaları: İlgileri doğrultusunda araç, gereç ve zemin kullanarak atölye içi düzeneklerden 35x50 boyutlarında en az 5 adet olmak üzere çok sayıda çalışma.
4 Siyah-Beyaz Kompozisyon çalışmaları: Yapılan araştırmaların bir ya da bir kaçı kısa kenarı 50 cm'den az olmayacak şekilde kağıt üzerine çalışma.
5 Düzenekten açık-koyu-orta temelinde, kağıt üzerine, 35x50 guvaş çalışma.
6 Düzenekten açık-koyu-orta temelinde Akromatik Lavi Çalışma; 35x50, mürekkep, toz pastel, guvaş.
7 Düzenekten açık-koyu-orta temelinde Akromatik Lavi Çalışma; 35x50, mürekkep, toz pastel, guvaş.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Figür-mekan ilişkili Akromatik Lavi Çalışma; 50x70 kalın ambalaj kağıdı, mürekkep, toz pastel, guvaş.
10 Figür-mekan ilişkili Akromatik Lavi Çalışma; 50x70 kalın ambalaj kağıdı, mürekkep, toz pastel, guvaş. ders modelden yapılacaktır
11 Tuval üzerine; düzenekten monokrom çalışma. Belirlediği renkleri doğrudan ve zıtlarıyla karıştırdıktan sonra siyah - beyaz katarak farklı ton değerlerini bulma yoluyla çalışacağını bilme. Kısa kenarı 50cm'den az olmayacak şekilde, akrilik çalışma.
12 Tuval üzerine; düzenekten monokrom kompozisyonun hakim rengini belirleme. Kısa kenarı 50cm'den az olmayacak şekilde, akrilik çalışma.
13 Tuval üzerine; düzenekten monokrom çalışmasında özgün ve yetkin bir teknik dil oluşturma. Kısa kenarı 50cm'den az olmayacak şekilde, akrilik çalışma.
14 Düzenekten lavi. Obje, mekan, açık-orta-koyu ve çizgi ile çok sayıda kompozisyon çalışma. Doğa Kaynaklı Laviler. Derinlik, açık-orta-koyu ve çizgi ile doğanın kısa zamanlı çok sayıda ve özgün yorumlama.
15 Düzenekten lavi. Obje, mekan, açık-orta-koyu ve çizgi ile çok sayıda kompozisyon çalışma. Doğa Kaynaklı Laviler. Derinlik, açık-orta-koyu ve çizgi ile doğanın kısa
16 final+ sergi hazırlıgı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

süreli yayınlar, katalog, bildiri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme
3. Canlı Model çizimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik
3. Nitelik
4. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111
ÖK.611111111111
ÖK.711111111111
ÖK.811111111111