DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Şan)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2020 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TÜLAY EKİCİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adayına, sesini, konuşmada ve şarkı söylemede, sağlıklı, doğru, güzel ve etkili biçimde kullanmaya ilişkin davranışlar ile ses eğitimi konusunda eğitimci yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendi sesini doğal ve sağlıklı kullanabilmek için temel bilgileri öğrenir.
2   Ses sistemi ve ses fizyolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir.
3   Şarkı söylemeyi hazırlayan ön çalışmaları kavrar ve diyafram nefesini kontrollü kullanmayı öğrenir.
4   Doğru ve estetik sesin oluşumundaki temel unsurları öğrenir.
5   Ses türleri ve özelliklerini ayırdetmek için gerekli temel bilgileri kazanır
6   Türk ve dünya ses literatüründen eserler öğrenir.
7   Yaşam boyu öğrenme alışkanlığını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse hazırlık amaçlı teknik çalışmalar. Yarıyıl boyunca çalışılacak şarkıların dökümanının oluşturulması ve Arie Antiche albümüne başlanması.
2 Teknik çalışmalar. Nüanslar içeren teknik ses çalışmaları ve nüans çalışmalarının şarkılar üzerinde uygulanması.
3 Teknik çalışmalar. Uzun ezgilerle ve farklı hecelerle ses çalışmaları. Seçilen şarkılar üzerinde çalışmalar.
4 Kazanılan teknik becerileri homojen ve güzel ses üretiminde kullanabilme çalışmaları. Şarkılar üzerinde çalışmaların sürdürülmesi.
5 Teknik çalışmalar ve sınav şarkılarının çalışılması, eksiklerin saptanması ve giderilmesi.
6 Sınava yönelik şarkıların piyano eşlikli olarak pekiştirilmesi.
7 Çalışma Haftası Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Mezza di voce çalısmaları ve şarkılar üzerinde çalışmaların sürdürülmesi.
10 Vibratonun sesteki doğal konumunun bulunması. Vibratonun tril ve sallanmadan farkının algılatılmasına yönelik uygulamalar.
11 Doğru nefes kullanımı, vokallerin doğru yerlerinde kullanımı, sesi rezonans bölgesinde kullanma legato ve staccato söyleme, atak ve vurgulama, register dengesi, nüanslar ve vibrato tekniklerinin şarkılar üzerinde kontrolü.
12 Sınav parçalarının belirlenmesi ve detaylı çalışılması
13 Teknik çalışmalar, sınav parçalarının çalışılması, eksiklerin saptanması ve giderilmesi.
14 Teknik çalışmalar, sınav şarkılarının eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları
15 Bitirme Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vaccaj (Nicola Vaccaj), Unterrichtslieder (Paul Losse) Concone (Giuseppe Concone), Napolitenler, Arie Antiche I-II-III, Piyano Eşlikli Halk Türküleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans başarısına yönelik değerlendirme

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve gelişim durumu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tulay.ekici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün bir saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Final Sınavına hazırlık 3 2 6
Vize Sınavına hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7