DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1021 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. GÜRKAN GÜLEÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin viyolayı ve öğelerini tanımasını, viyola çalmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola çalmaya uygun duruş alabilme
2   Temel yay tekniklerini ( Detaşe, legato) kavrayabilme ve uygulayabilme
3   Sol el parmaklarını tuşe üzerindeki ilgili seslere doğru olarak düşürebilme
4   Sağ ve sol eli eşgüdümlü olarak kullanabilme
5   Seviyesine uygun küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri amaca uygun seslendirebilme
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilme
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Viyolanın tanıtılması ve tarihsel gelişimiyle ilgili bilgi verilmesi. Viyola çalmaya uygun duruş, viyolayı doğru tutma.
2 Viyola çalmaya uygun duruş, viyolayı ve yayı doğru tutma, boş tellerde yay çekme çalışmaları.
3 Boş tellerde yay çekme ve değiştirme çalışmaları Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme çalışmaları.
4 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme çalışmaları.
5 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme ve iki eli eşgüdümlü olarak kullanma çalışmaları, İki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
6 İki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
7 İki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
8 Ara Sınav
9 1. konumda detaşe, legato yay kullanımlarıyla iki oktav dizi ve arpejlerin çaldırılması.
10 1. konumda detaşe, legato yay kullanımlarıyla iki oktav dizi ve arpejlerin çaldırılması.
11 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi.
12 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması.
13 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması.
14 Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berta Volmer, Hans Sitt, Kreutzer, Barok Sonatlar, Suzuki Metot Kitapları'ndan seçmeler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize : Etütler % 30 Eserler: %50 Teknik Çalışmalar : % 20
Final : Etütler % 40 Eser: %60

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirlenen ofis saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111333333333
ÖK.2111333333333
ÖK.3111333333333
ÖK.4111333333333
ÖK.5111333333333
ÖK.6111333333333
ÖK.7111333333333
ÖK.8111333333333