DERS ADI

: Okul Öncesi Müzik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 5005 Okul Öncesi Müzik Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okulöncesi dönem çocuğunun bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor gelişimini destekleyecek müzik dersleri planlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesi dönem çocuğunun genel ve müzikal özelliklerini bilme
2   Müziğin okulöncesi dönem çocuğunun yaşamına katkılarını anlama
3   Okulöncesi dönemde kullanılan yöntem ve yaklaşımları kullanarak ders etkinlikleri planlayabilme
4   Müzik, hareket ve oyun ilişkisini kurarak ders etkinlikleri planlayabilme
5   Okulöncesi dönemde kullanılan şarkıların özelliklerini tanıma ve bu şarkılara ders etkinlikleri planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okulöncesi dönem çocuğunun genel ve müzikal özellikleri
2 Okulöncesi dönemde müzik ve müzik eğitiminin önemi
3 Fröbel, Montessori
4 Okulöncesi dönemde yaratıcılık eğitimi
5 Okulöncesi dönemde oyunun önemi
6 Oyun-müzik ilişkisi
7 Müzik, Hareket, oyun ilişkisi
8 Oyunlar, Vize sınavı
9 Şarkıların genel özellikleri, şarkı öğretim teknikleri
10 Doğaçlamanın önemi
11 Doğaçlamalar
12 Müzikli dramatizasyon
13 Müzikli dramatizasyon
14 Müzikli dramatizasyon
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Senemoğlu, N. (2007). Gelişim ve Öğrenme, Ankara: Gönül Yayıncılık.
2- Çakıroğlu Wilbrandt, E. (2009). Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitimi Sanatı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
3- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
4- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
5- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
6- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
7- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
8- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
9- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
10- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, işbirlikli öğrenme, Orff-Schulwerk, Dalcroze, Kodaly

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= derse devam

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık, ders katılım, sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 16 32
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5