DERS ADI

: Tiyatro ve Canlandırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 5008 Tiyatro ve Canlandırma SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern Türk tiyatrosunun Tanzimat'tan bugüne geçirdiği değişiklikleri görebilme
2   Cumhuriyet dönemi ve günümüzde Türk tiyatro edebiyatındaki genel eğilimleri, anlayışları kavrayabilme.
3   Cumhuriyetin ilanından günümüze Türk tiyatrosundaki sahne faaliyetlerini genel olarak değerlendirebilme.
4   Öğrendiği edebiyat kuramlarını metinler üzerinde uygulayabilme.
5   Bu dönem Türk hikâyesindeki akım ve eğilimlerden hareketle sanatçıların Türk hikâyeciliğindeki konumlarını belirleyebilme, hikâye analiz edebilme
6   Modern tiyatro eserleri ile geleneksel tiyatro türleri arasındaki bağlantıları ortaya koyabilme, karşılaştırabilme ve yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet devri edebî faaliyetlerin genel değerlendirilmesi, sahne ve dramatik yazarlık açısından tiyatro edebiyatı ve tiyatronun diğer edebî türlerle ilişkisi.
2 Cumhuriyet devrinde sahne ve tiyatro anlayışı, oyuncular, tiyatro toplulukları, tiyatro salonları.
3 Oyun yazarlığı ve yazarlar.
4 Köy Oyunları (Faruk Nafiz-Canavar, Yaşar Nabi-Köyün Namusu, Hidayet Sayın- Pembe Kadın, vb.)
5 Aile Dramları (R.Nuri-Yaprak Dökümü, vs.)
6 (Destanlar, efsanelerin yorumlanması, Osmanlı tarihi, Milli Müc. Dönemi, mitoloji:Münir H.Egeli-Bay Önder, Faruk Nafiz-Akın, Özyurt, Yaşar Nabi-Mete, vb.)
7 Tarihî Oyunlar (Destan ve efsanelerin yorumlanması, Osmanlı tarihi, Milli Müc. Dönemi, mitoloji: Behçet Kemal Çağlar-Çoban, Attila, Ahmet Kutsi Tecer-Koçyiğit Köroğlu, Halide Edip-Maske ve Ruh
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Felsefî oyunlar (Necip Fazıl-Tohum, Künye, Nam-I Diğer Parmaksız Salih)
10 1950 den günümüze sahne ve tiyatro anlayışı, oyuncular, tiyatro toplulukları, tiyatro binaları, oyun yazarlığı ve yazarlar
11 Köy Oyunları, Aile Dramları (Necati Cumalı-Susuz Yaz, Nalınlar, Turan Oflazoğlu-Keziban, Allah ın Dediği Olur, Nezihe Araz- Bozkır Güzellemesi, Recep Bilginer-Sarı Naciye, Turgut Özakman-Töre, Cahit Atay-Karaların Memetleri, vs.)
12 Aile Dramları-(R.Nuri-Eski Şarkı, Turgut Özakman-Kanaviçe,Adalet Ağaoğlu-Çatıdaki Çatlak, Sabaattin Kudret Aksal-Kahvede Şenlik Var, Oktay Arayıcı-Rumuz Goncagül, Vasıf Öngören-Asiye Nasıl Kurtulur , Orhan Asena-Korku, Fadik Kız, Tarık Buğra-Akümülatörlü Radyo oyunları hakkında genel bilgi.
13 Aile Dramları-(R.Nuri-Eski Şarkı, Turgut Özakman-Kanaviçe,Adalet Ağaoğlu-Çatıdaki Çatlak, Sabaattin Kudret Aksal-Kahvede Şenlik Var, Oktay Arayıcı-Rumuz Goncagül, Vasıf Öngören-Asiye Nasıl Kurtulur , Orhan Asena-Korku, Fadik Kız, Tarık Buğra-Akümülatörlü Radyo oyunları hakkında genel bilgi.
14 Politik Hiciv (Haldun Taner-Günün Adamı, R.Nuri-Tanrıdağı Ziyafeti, Orhan Asena-Şili Üçlemesi, Sermet Çağan-Ayak Bacak Fabrikası, Tarık Buğra-Ayakta Durmak İstiyorum oyunları hakkında genel bilgi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64