DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatı 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 2008 Türk Halk Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi amacı halk bilimi ve halk edebiyatının ortaya çıkışından günümüze kadar uzanan süreçte disiplinin gelişimi hakkında Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarını bilgilendirmek, alanın temel kavram, kişi ve sorunlarını tanımalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Edebiyatının doğuşu ve gelişi hakkında bilgi elde eder.
2   Halk edebiyatına ilişkin türlerin özelliklerini kavrar
3   Halk edebiyatına ilişkin metinlerle ilgili çözümlemeler yapar
4   Halk edebiyatının ürünlerini farklı yönlerden sınıflandırır
5   Halk edebiyatına ait ürünlerle ilgili kültürel ve eğitimsel değerlendirmeler yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Masalların doğuşu ve kaynakları
2 Masalların genel özellikleri
3 Masalda yapı ve masal türleri
4 Efsanelerin oluşumu ve özellikleri
5 Efsanelerde biçim ve içerik
6 Türk efsanelerinden örnek metinler
7 Masal ve efsanelerinin diğer türlerle ilişkisi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Halk hikâyesinin oluşumu ve özellikleri
10 Halk hikâyelerinden örnek metinler
11 Fıkraların özellikleri
12 Önemli fıkra tipleri
13 Halk anlatılarında tipler
14 Halk anlatılarında motifler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oğuz, M. Öcal (Ed.). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları, 2020.
Ekici, Metin. Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yay., 2007.
Çobanoğlu, Özkul. Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları, 2020.
Oğuz, M. Öcal ve Ekici, Metin vd. (Ed.). Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1. Ankara: Geleneksel Yay., 2003.
Cocchiara, Giuseppe. Avrupa da Folklor Tarihi. Ankara: Geleneksel Yay., 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden değerlendirilecektir. Özel bir değerlendirme kriteri yoktur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr
Sosyal Bilimler Binası, Z-104
Tel: 0 232 301 21 06

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15533
ÖK.2533
ÖK.35543
ÖK.45444
ÖK.555