DERS ADI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 2002 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İSMAİL SÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adayını, lisede okutulan Türk Dili ve Edebiyatı dersini öğrencilere öğretebilecek teorik ve pratik beceriler ile donatmaktır. Bu anlamda 2004 yılında değişen programı, amaç, içerik ve uygulama boyutları ile tanıtarak eski programla olan farklılıklarını kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Dili ve Edebiyatı dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilme.
2   Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Türk Dili ve Edebiyatı dersine uygulayabilme.
3   Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
4   Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
5   Türk Dili ve Edebiyatı dersinin, etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Dili ve Edebiyatı Dersinin Amaç, Kavram ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2 Türkiye de Türk Dili ve Edebiyatı Dersinin Tarihsel Gelişimi
3 Yapılandırmacı öğrenme anlayışı bağlamında Türk Dili ve Edebiyatı öğretimini yeniden tanımlamak
4 Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programının incelenmesi.
5 Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Öğretim Stratejileri, Öğrenme Yöntemleri ve Stilleeri.
6 Türk Dili ve Edebiyatı programındaki temalar ve temalardaki kazanımların sınıflara gore dağılımı.
7 Empati becerisi geliştirmenin yöntemleri ve empatiye ilişkin öğrenci örneklerini değerlendirme.
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Çoklu zeka teorisinin Türk Dili ve Edebiyatı öğretimindeki yeri.
10 Teorik ve uygulama boyutlarıyla drama.
11 Yapılandırmacı anlayış çerçevesinde ölçme ve değerlendirmeyi yeniden tanımlamak.
12 uygulamalar.
13 uygulamalar.
14 uygulamalar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi Metni
Boydak, A. (2001), Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul
Claude, R.P. (2003), Yaygın İnsan Hakları Eğitimi , (Çev. Mehmet Çevik) İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553
ÖK.25553
ÖK.35544
ÖK.45545
ÖK.5545