DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5017 Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere kaynaştırma öğrencileri hakkında temel bilgileri kazandırmak, kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini dikkate alarak matematik öğretim ortamını düzenleyebilecek, bireyselleştirilmiş öğretim programını uygulayabilecek, kaynaştırma eğitiminde matematik öğretimine ilişkin yöntem ve teknikleri etkili kullanabilecek ve değerlendirebilecek becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini bilir
2   Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkilerinin özelliklerini bilir
3   Etiketlemenin avantajları ve dezavantajlarını anlar
4   Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerine göre matematik öğretim ortamlarını düzenleyebilir
5   Bireyselleştirilmiş eğitim programını uygulayabilir
6   Kaynaştırma eğitiminde matematik öğretimine ilişkin yöntem ve teknikleri kullanabilir
7   İzleme-değerlendirme, düzenleyici-iyileştirici çalışmaları yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri
2 Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri
3 Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri
4 Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları
5 Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları
6 Etiketlemenin avantajları ve dezavantajları
7 Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler
10 Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler
11 Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler
12 Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme
13 Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme
14 Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Batu, E.S., Değirmenci, H.D. ve diğ. (2015). Kaynaştırma eğitiminde uygulamalı davranış analizi. Eğiten Kitap, Ankara.
Canöz, Ş., Atkın, N. ve diğ. (2013). İlköğretimde Özel Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Grup Çalışmaları, Buluş Yoluyla Öğrenme, Anlamlı Öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr
Hasan Ali Yücel Binası
12336

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.113323
ÖK.212323
ÖK.322313
ÖK.43554351311144
ÖK.5355221313
ÖK.6355432143245
ÖK.735534143345