DERS ADI

: Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5013 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciye söylem teriminin ne olduğunu kavratma, söylemi diğer dilsel birimlerden ayırabilmeyi öğrenir. Söylem çözümlemelerinin farklı alanlarda (tanıtım, gazete, siyasal, eğitim bilimleri, toplumbilim, tarih vb.) nasıl kullanılabileceğini öğrenme. Söylem çözümleme konusunda belirli bir donanım kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Söylemin ne olduğu konunda belli bir donanım kazanma.
2   Farklı yaklaşımlara göre söylem çözümlemesini bilme ve uygulayabilme.
3   Söylem çözümlemesi konusunda edinilen bilgilerin yabancı dil sınıflarına aktarımını gerçekleştirme.
4   Farklı söylem türlerini belirleyebilme, bunları dilbilimsel açıdan inceleyebilme.
5   Söylem türü dilsel birimlerin yabancı dil sınıflarında kullanımına ilişkin bilgileri tanıma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihçe, söylem tanımı
2 Söylem çözümleme okulları ve yaklaşımlar: Sözceleme kuramı ve edimbilim
3 İşlevsel dilbilim, söyleşi çözümlemesi ve söylem çözümleme
4 Eleştirel söylem çözümlemesi ve Amerikan Yaklaşımları
5 İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri
6 İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri
7 Öğrenilenlerin uygulanması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Söylemin oluşumu, söylemin kuralları
10 Söylemin oluşumu, söylemin kuralları
11 Söylemin oluşumu, söylemin kuralları
12 Verici, alıcı ve söylem
13 Kipsel yapılar ve söylem incelemeleri
14 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours aux Textes. Paris: Nathan Université.
AMOSSY, Ruth (2000) L Argumentation dans le Discours. Discours Politique, Littérature d Idées, Fiction, Paris : Nathan-Université.
AMOSSY, Ruth ; HERSCHBERG PIERROT, Anne (2000) Stéréotypes et Clichés. Langue, Discours, Société. Paris : Nathan-Université, coll. Lettres et sciences sociales 128.
AUSTIN, John Langshaw (1991) Quand Dire, C'est Faire, Paris: Seuil.
BAYLON, Christian (2003) Sociolinguistique. Société, Langue et Discours, Paris: Nathan-Université.
BELLENGER, Lionel (1998) La Force de Persuasion, 2. baskı, Paris: ESF édition, Coll. Formation permanente.
BERTRAND, Denis (1999) Parler pour Convaincre, Paris: Gallimard, coll. Education/forum.
CANU, Alain (1992) Rhétorique et Communication, Orne: Éditions d Organisation.
CHARAUDEAU, Patrick et MAINGUENEAU, Dominique (dir.), (2002) Dictionnaire d'analyse du discours, Paris: Seuil.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1554443
ÖK.2554443
ÖK.3554443
ÖK.4554443
ÖK.5554443