DERS ADI

: Fransızca Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5007 Fransızca Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

L'objectif de ce cours est de fournir aux étudiants les connaissances et compétences nécessaires pour bénéficier des possibilités de la technologie (ordinateur, projection, etc.) lors de la préparation de leurs cours, de la conception de leurs supports et de leur mise en uvre.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenimleri süresince ve mesleklerini yaparken gereksinim duyacakları öğretim teknolojilerinin önemini kavrayabilme
2   Être capable de comprendre l importance des technologies pédagogiques dont ils auront besoin pendant leurs études et tout en exerçant leur profession.
3   Être capable de bénéficier efficacement des opportunités de la technologie tant lors de la phase de préparation du cours que lors de la phase de mise en uvre en classe.
4   Capacité à sélectionner, organiser et appliquer du matériel approprié au contenu du cours
5   Capacité à analyser les problèmes rencontrés lors de présentations en classe et à produire des solutions et des stratégies

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel giriş, tanımlar
2 Yabancı dil öğretiminde teknolojinin yeri:örnekler
3 Teknikler ve uygulama modelleri
4 Ders içeriklerine uygun materyel seçimi
5 Sunumlar:Değerlendirme
6 Présentations : Évaluation
7 Présentations : Évaluation
8 Révision générale, évaluation du cours, examen de mi-session
9 Présentations : Évaluation
10 Présentations : Évaluation
11 Présentations : Évaluation
12 Présentations : Évaluation
13 Présentations : Évaluation
14 Examen final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Hachette, 2003.
2. Gasser Ph., Les laboratoires multimédia, notes, techniques, CNDP, 1995.
3. Lancien Th., De la vidéo à l internet: 80 activités thématiques, Hachette, Pratiques des classes , 2004.
4. Pendax M., Les activités d apprentissage en classe de langue, Hachette, 1998.
5. Tagliante Ch., La classe de langue, CLE İnternational, Techniques de classe , 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Cours magistral, discussion, travail de groupe, présentation.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5545