DERS ADI

: Fransızca Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5005 Fransızca Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Başarılı dil öğretimindeki en önemli etkenlerden biri olan ders içeriği hazırlama ve geliştirme konusunda gerekli bilgi ve tekniklerin öğrenciye kazandırılmasıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Başarılı dil öğretimindeki etkenleri kavrayabilme.
2   Bu etkenlerden biri olan ders içeriği geliştirme yöntemlerini anlayabilme.
3   Ders içeriği geliştirme teknik ve yöntemlerini uygulamanın önemini kavrayabilme.
4   Ders içeriği geliştirmede uygulama/teori arasindaki geçişkenliği anlayabilme.
5   Ders içeriği geliştirme yöntem ve tekniklerinin Fransızca öğretimine katkılarını kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı Dil Öğretiminde rol oynayan temel etkenler Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca çizgi filmin derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
2 Yabancı dil öğretiminde yöntemin önemi Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca animasyonun derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
3 İzlenen yöntem doğrultusunda ders içeriği geliştirme Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları Fransızca görsel medyanın derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)
4 Ders içeriği geliştirmede gerçek (authentique) doküman kullanımı Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Gerçek (authentique) dokümanın tanımı ve önemi
6 Gerçek doküman çeşitleri
7 Amaç dilde gerçek doküman seçme ölçütleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları : Fransızca şarkının derste kullanımı(küçük grup çalışmaları)
10 Yabancı dil Fransızca dersi için ders içeriği geliştirmede gerçek doküman seçme uygulamaları: Fransızca şiirin derste kullanımı( küçük grup çalışmaları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Degache, C., Nissen, E. (2008) Formations hybrides et interactions en ligne du point de vue de l'enseignant : pratiques, représentations, évolutions. Alsic, 11 (1): 61-92. http://alsic.revues.org/797
2. Barbot M-J (2000) Les auto-apprentissages, Paris, Clé International.
3. Courtillon J. (2002), Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris.
4. Arnold,C., Dumont, J.M. (1999) J'enseigne avec l'internet les langues vivantes, CRDP, Rennes.
5. Charlier B., Peraya, D. (Ed.). (2003) Technologie et innovation en pédagogie. Dispositifs innovants de formation pour l enseignement supérieur. Bruxelles : De Boeck.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.2555
ÖK.355555
ÖK.4555
ÖK.5555555