DERS ADI

: Edimbilim ve Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5002 Edimbilim ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Enseigner les principes et concepts de base de la pragmatique, en s'appuyant sur les concepts et principes de base de la PRAGMICS, qui occupe une place importante parmi les théories linguistiques.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Être capable de comprendre les théories et principes de base sur lesquels repose la pragmatique.
2   Être capable de comprendre la différence entre la pragmatique et les autres concepts et principes de base de la linguistique.
3   Être capable de comprendre l'évolution méthodologique et théorique du phénomène des actes de langage, qui constitue la base de la pragmatique.
4   Être capable de comprendre le rôle des actes linguistiques dans l'enseignement des langues étrangères en général et dans l'enseignement du français en particulier.
5   Être capable d'analyser les apports des actes de langage à la méthode communicative.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dibilimin temel kavram ve ilkeleri
2 Dilbilimin alt dallari
3 Sözceleme dilbilimi
4 Edimbilim nedir
5 Dil edimleri nelerdir
6 Pragmatique et approche communicative
7 Discours pragmatique et enseignement des langues
8 Révision générale, évaluation du cours, examen de mi-session
9 Pragmatique et discours littéraire
10 Cotexte et pragmatique
11 Intertextualité et pragmatique
12 Pragmatique et argumentation
13 Pragmatique et dissertation
14 Examen final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
2. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
3. L argumentation dans le discours, AMOSY, Ruth (2006), Paris, Armand Colin.
4. Introduction à la pragmatique, Nathalie GARRIC, F. CALAS, Hachette, 2007
5. Images de soi dans le discours. La construction de l ethos. AMOSY, Ruth (dir.) (1999), Genève, Delachaux et Niestlé.
6. Dictionnaire d Analyse du Discours, CHARAUDEAU, Patrick et MAINGEUNEAU Dominique (2002),, Paris, Editions du Seuil.
7. Dire et ne pas Dire Principes de sémantique linguistique, DUCROT, Oswald, (2003), Paris, Hermann, Editeurs Des Sciences et des Arts.
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555