DERS ADI

: Fransız Edebiyatı 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 2020 Fransız Edebiyatı 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fournir aux futurs enseignants des informations sur la vie et les uvres d'écrivains français ayant vécu à différents siècles.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Capacité à définir le concept de littérature.
2   Pouvoir comprendre le XVIIIe siècle, la littérature du XVIIIe siècle, les écrivains du XVIIIe siècle et leurs uvres.
3   Être capable de comprendre le XIXe siècle, la littérature, les écrivains et les uvres du XIXe siècle.
4   Être capable de comprendre le XXe siècle, la littérature, les auteurs et les uvres du XXe siècle.
5   Être capable d'interpréter les similitudes et les différences entre les écrivains du XVIIIe et du XIXe siècle.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyatın tanımı, oluşma süreci ve bileşenleri
2 18. yüzyılın öne çıkan bileşenleri
3 Montesquieu
4 Voltaire ve Diderot
5 Jean-Jacques Rousseau
6 Le processus de formation et ses composantes aux XIXe et XXe siècles
7 Nouvelles orientations
8 Révision générale, évaluation du cours, examen de mi-session
9 Chateaubriand
10 Romantisme et Victor Hugo
11 Poètes romantiques : Lamartine, Alfred de Musset, Alfred de Vigny
12 Réalisme
13 Poésie réaliste, Parnasse
14 Examen final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chassang, Seninger, Recueil de textes littéraires français (XVI, XVII, XVIII, XIX, XX siècles),Hachette, 1970.
Adam A., Lerminier G., Morot-Sir E., Littérature française, 2 vol., Larousse, 1967-1968.
Beaumarchais (de) J.-P., Couty D., Rey A., Dictionnaire des littératures de langue française, 4 vol. Bordas, 1994.
Brunel P., Bellenger Y., Couty D., Cellier Ph., Histoire de la littérature française, 2 vol., Bordas, 1972.
Demougin J., Dictionnaire historique, thématique et technique des littératures, Larousse, 1985.
Lagarde A., Michard L., Moyen âge, les grands auteurs français du programme, Bordas, 1963.
Lagarde A., Michard L., XVI siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1970.
Lagarde A., Michard L., XVII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963.
Lagarde A., Michard L., XVIII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Discussion, évaluation et interprétation d'exemples choisis parmi des écrivains de différents siècles.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1543
ÖK.25435
ÖK.35435
ÖK.45435
ÖK.55435