DERS ADI

: Dilbilimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 2035 Dilbilimi 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Enseigner ce qu'est la linguistique, ses concepts de base, la méthode d'analyse du langage ; Faire comprendre les caractéristiques fondamentales du langage humain, objet d'étude de la linguistique ; Présentation des principales études de langues du passé au présent.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Comprendre les concepts de base de la linguistique
2   Savoir étudier une langue
3   Être capable d'expliquer l'histoire et la nature des études de langues
4   Comprendre les caractéristiques du langage, son fonctionnement et pourquoi il se forme
5   Reconnaître les principales caractéristiques des grandes théories linguistiques

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilim nedir Dilbilim neyi inceler Dilbilimin dalları hangileridir
2 Dilbilim ve dilbilgisi
3 Dil çalışmaları tarihçesi: Antik Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans dönemleri
4 Dil çalışmaları tarihçesi: Klasik dönemde ve 19. yüzyılda dil çalışmaları
5 Çağdaş dilbilim (20 yy.): Saussure, Chomsky, Benveniste, Martinet, günümüz dilbilimi
6 Concepts de base de la linguistique : caractère descriptif ; synchronie
7 Concepts de base de la linguistique : relations sérielles/syntagmatiques ; langue/capacité linguistique/parole
8 Révision générale, évaluation du cours, examen de mi-session
9 Caractéristiques du langage humain : un système d'opérations cognitives
10 Caractéristiques du langage humain : comprendre l'activité
11 Caractéristiques du langage humain : un système formel
12 Propriétés du langage humain : un système déformable
13 Caractéristiques du langage humain : Double articulation
14 Examen final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaguello, M., (1981), Alice au pays du langage, Pour comprendre la linguistique, Seuil.
2. Maingueneau, D, (1996), Aborder la linguistique, Seuil,
3. Builles, J.-M., (1998), Manuel de linguistique descriptive, Nathan.
4. Moeschler, J. & Auchlin, A., (2000 (1997)), Introduction à la linguistique contemporaine, 2e édition, Armand Colin.
5. Siouffi, G. & Van Raemdonck, (2009), 100 fiches pour aborder la linguistique, Bréal.
6. Zufferey, S. & Moeschler, J., 2010, Initiation à la linguistique française, A. Colin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Présenter-expliquer des connaissances-faits théoriques ; faire des analyses; pratique avec des exercices.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544