DERS ADI

: Okuma Becerileri 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 1022 Okuma Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Objectif du cours : L'objectif de ce cours est de développer la structure et la connaissance du vocabulaire des étudiants de la langue cible ainsi que leurs compétences et stratégies de lecture ; Ainsi, garantir que les élèves développent leurs compétences communicatives dans la langue cible et leur faire aimer la lecture.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Capacité à percevoir, comprendre et interpréter le message des textes
2   Être capable de comprendre les codes, les adjectifs, les temps, les différents usages des mots et leurs significations en contexte dans un texte écrit.
3   Capacité à deviner des mots inconnus dans le texte
4   Capacité à reconstruire des informations dans le texte
5   Capacité à regarder le texte de manière critique, à comprendre les images, à produire du sens et à ressentir l'esthétique du texte

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma parçası I: okuma, açıklama
2 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar
3 Okuma parçası II: okuma, açıklama
4 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar
5 Okuma parçası III: okuma, açıklama
6 Trouver des mots étrangers, des questions, des réponses
7 Révision
8 Révision générale, évaluation du cours, examen de mi-session
9 Lecture du passage IV : lecture, explication
10 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular, yanıtlar
11 Trouver des mots étrangers, des questions, des réponses
12 Trouver des mots étrangers, des questions, des réponses
13 Lecture du passage VI : lecture, explication
14 Examen final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adam J.-M., Les textes littéraires en classe de langue, Hachette, 2000.
2. Bogaards P., Le vocabulaire dans l apprentissage des langues étrangères, Crédif-Hatier, LAL, 1994.
3. Boiron M., Rodier C., Documents authentiques écrits, CLE İnternational, 1998.
4. Cicurel F., Lectures interactives en langue étrangère, Hachette, 1991.
5. Cornaire C., Le point sur la lecture, CLE İnternational, 1999.
6. Guenier N., Lecture des textes et enseignement du français, Hachette, 1974.
7. Peytard J., Littérature et classe de langue, Hatier-Crédif, 1982.
8. Vigner G., Lire: du texte au sens éléments pour un apprentissage et un enseignement de la lecture, CLE İnternational, 1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Lecture, explication, questions-réponses, discussion.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr
ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1554
ÖK.2544
ÖK.3553
ÖK.455335
ÖK.55335