DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Edebi Metinler 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 3013 Almanca Öğretiminde Edebi Metinler 1 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere Alman dilinde yazılmış Roman ve Kısa hikaye türlerinden seçilen edebi eserleri tanıtmak, ele alınan eserleri anlamalarını, yorum yapmalarını ve dersi işleme yöntemlerini bilmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roman ve Kısa hikâye nin temel kavramlarını anlayabilir
2   Roman türlerini öğrenebilir
3   Roman ve Kısa hikâye nin analiz yöntemlerini kavrayabilir
4   Edebi Çağ özellikleri ile birlikte çeşitli Roman ve Kısa özelliklerini öğrenebilir
5   Roman ve Kısa hikâye nin türlerinden seçilmiş eserlerin analizini yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Der Roman als literarische Gattung
2 Grundbegriffe des Romans
3 Aspekte der Textanalyse / Analyseraster
4 Kritik und Affirmation. Die Romane Heinrich Bölls
5 Zur Problematik der Trümmerliteratur
6 Rollenzwang und Individuation. Die Romane von Crista Wolf
7 Der Romane von Siegfried Lenz- Heimatmuseum, Deutschstunde
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, Ara Sınav
9 Zur Definition der Kurzgeschichte
10 Abgrenzung gegenüber der Novelle und der Erzählung
11 Short story Kurzgeschichte Die Situation nach 1945
12 Kurzgeschichte als literarisches Phänomen
13 Trümmerliteratur
14 Analyse Beispiel: Ausgewählte Dramen
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Manfred Durzak: Der deutsche Roman der Gegenwart. Entwicklungsvoraussetzungenu.
Tendenzen. Heinrich Böll, Günter Grass, Uwe Johnson, Christa Wolf, Kohhammer, Berlin
1989
- Gero von Wilpert: Sachwörterbuch der Literatur. Kröner Verlag 1990
- Ruth J. Kilchenmann: Die Kurzgeschichte, Formen und Entwicklung. Kohlhammer,
Stutgart, Berlin 1978
- Bernd Matzkowski/Ernst Sott: Basisinterpretationen für den Literatur- und
Deutschunterricht. Bange Verlag-Hollfeld 1991
- Fritz Martini: Deutsche Literaturgeschichte. Kröner
- Wofgang Beutin (Mitverf.): Deutsche Literaturgeschichte, von den Anfängen bis zur
Gegenwart, Metzler
- Hoffmann Rösch: Grundlagen Stile Gestalten der deutschen Literatur, Cornelsen, Berlin
2008
- Otto F. Best: Handbuch literarischer Fachbegriffe, Definitionen und Beispiele. Fischer
Verlag, Frankfurt am Main 1999
- Hans Waganer: Siegfried Lenz, Autorenbücher. Beck Verlag, München 1985

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı Sınavlar (uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1423315323
ÖK.2322445223
ÖK.33323432353
ÖK.43445233532
ÖK.533444425553