DERS ADI

: Dil Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5011 Dil Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dil felsefesinin temel kavramları ve sorunları; analitik dil kuramları; varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı vb. felsefi akımların dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımları öğrenir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını bilir
2   Dil olgusunun insanın zihinsel gelişimindeki yerinin ve gücünün bilincine varır
3   Analitik dil kuramları öğrenir
4   Varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı vb. felsefi akımları öğrenir
5   Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi öğrenir
6   Dil felsefesinin gelişim tarihini bilir
7   Dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımları bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Felsefe İlişkisi F. de Saussure ve yapısal dilbilimi yaklaşımları
2 Dil Felsefesi Tarihi Göstergebilim ve Dil Felsefesi İlişkisi
3 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi I Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi I
4 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi II Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi II
5 Sapir-Whorf-Hipotezi Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Sapir-Whorf-Hipotezi ve Dilde Dünya Görüşü
7 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü I
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü II
10 Modern dilbiliminde genel dil görüşleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

W.v. Humboldt: Über die Verschiedenheit des menschlichen Sprachbaus und ihren Einfluß auf die geistige Entwicklung des Menschengeschlechts. 1835
Walter Porzig: Das Wunder der Sprache. 1957
Benjamin Lee Whorf: Language, Thought, and Reality. 1964.
Ludwig Wittgenstein: Logisch-philosophische Abhandlung 1920
Ludwig Wittgenstein: Philosophische Untersuchungen. 1953
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Semiotik .
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Sprachphilosophie .
Cambridge Dil Ansiklopedisi (David Crystal), Uludağ Üniversitesi, 2010
Hadumod Bußmann: Lexikon der Sprachwissenschaft. 3. Auflage. Stuttgart: Kröner. 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1325451
ÖK.2325451
ÖK.3325451
ÖK.4325451
ÖK.5325451
ÖK.6325451
ÖK.7325451