DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 4014 Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca yabancı dil dersindeki test, sınav türleri; Almanca dersinde değişik dil becerilerinin ölçümüne yönelik farklı sınavların tasarlanıp hazırlanması; sınavların değerlendirilip, incelenmesi ve analiz edilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Almanca dersine yönelik sınav yönelik gerekli temel kavramlarını bilme.
2   2. Uyguladığı yabancı dil dersine yönelik sorular seçme ve sınav hazırlaya bilme ve değerlendire bilme.
3   3. Farklı öğrenci seviye guruplarına uygun sınav hazırlama ve oluşturabilme
4   4. Öğrencinin dört temel dil becerisinin gelişmesi için gerekli soru tiplerini oluştura bilme.
5   5. Sınavlarını Avrupa Dil Kriterlerine uygun bir şekilde oluşturma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, gerekliliği hakkında bilgi Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması
2 Sınav tanımı, teknikleri ve türlerinin tanıtımı (sınavların geçerliliği, güvenilirliği ve tarafsızlığı) Öğrencilere uygulamalı olarak sınav ve testler hazırlatmak
3 Test tanıtımı, teknikleri ve türleri hakkında bilgi (açık uçlu, yarı-kapalı uçlu ve kapalı uçlu soru tipleri) Öğrencilere uygulamalı olarak sınav ve testler hazırlatmak
4 Sınav ve test türlerinin incelenmesi Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Sınav ve test türlerinin incelenmesi
6 Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
7 Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Avrupa dil çerçevesine göre dil değerlendirilmesi
10 Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik 2. Auflage, Bern
- Heyd Gertraude: 1991. Deutsch lehren Grundwissen für den Deutschuntericht als Fremdsprache,
2.überarbeitete und erweiterte Auflage Frankfurt a.M
- Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.): 1995.Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel
Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik 2. Auflage, Bern
- Heyd Gertraude: 1991. Deutsch lehren Grundwissen für den Deutschuntericht als Fremdsprache,
2.überarbeitete und erweiterte Auflage Frankfurt a.M
- Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.): 1995.Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

interaktif- bireysel, ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40, Final % 60, Bütünleme % 60

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba günleri 12;00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.125444555
ÖK.2444355
ÖK.3444344
ÖK.455533
ÖK.5525