DERS ADI

: Temel Programlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 2003 Temel Programlama ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KÜRŞAT ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bir probleme dayalı olarak herhangi bir programlama dilinde temel programlama becerileri kullanarak program yazabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Programlama dillerinde temel kavramları açıklayabilme
2   Programlama dillerinde kütüphane dosyalarını kullanabilme
3   Konsol uygulamaları geliştirebilme
4   Veritabanı ile çalışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması ve derse ilişkinin kuralların detaylıca açıklanması; programlama ve programlama dilleri türlerinin tanıtılması
2 C programlama dilinin yapısı ve tanımlanması; C programlama dilleri için yaygın kullanılan IDE ler
3 `merhaba dünya programının derlenmesi ve çalıştırılması
4 Temel Değişken Tipleri (int, float, double, char, bool) ve Değişken Ömürleri
5 Özel ve Dönüştürücü Karekterler (%s, %d, %f, %c) ve bunların Genel Yapısı
6 Operatörler (Atama, Aritmetik, Artırma-Eksiltme, İlişkisel, Mantıksal, : Operatörü)
7 Bazı temel fonksiyonlar (getch, getchar, cls, goto, gets, puts, strcpy, strcmp); Kontrol Yapıları (if-Else, Switch-Case)
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Döngüler (While, Do-While, For, Sonsuz-Ölü döngüler)
10 Diziler; Çok boyutlu diziler; Randomization (rand, srand, time-t, ctime, strlen)
11 Fonksiyonlar
12 Göstericiler
13 Dosya işlemleri, dosyadan okuma ve yazma
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ashok, K. (2010). C Programming: Test Your Skills. Pearson Education
Kochan, S.G. (2014). Programming in C. Pearson Education
Uğurkaya, C. (2004). Programlama Sanatı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı anlatım ve uygulama tekniğine dayanır. Sorumlu öğretim elemanı tarafından çoğunlukla teorik bilgiler uygulamalar yoluyla anlatılır ve hemen ardından farklı örneklerle öğrencilerin edindikleri bilgileri tekrarlanması sağlanır. Bunun yanında, programlama dillerinin yapısının daha iyi anlaşılması için her ders sonunda örnek probleme dayalı aktivite tabanlı öğretim yöntemi de kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınav, Sözlü sınav, Ödev ve Performans Görevi

Değerlendirme Kriteri

Sınav, Sözlü sınav, Ödev ve Performans Görevi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslere devam zorunlu değildir. Eğer değerlendirme proje üzerinden yapılırsa, Öğretim elemanı tarafından ilan edilen tarihten sonra teslim eden ödevler için geçirilen her gün başına %10 puan eksiltmesi yapılabilir. Toplam 4 gün üzeri teslim edilen haftalık ödev ya da projeler dikkate alınmayacaktır. Diğer taraftan öğretim üyesi derse olumlu ve aktif katılım, derse düzenli devam ve sınıf içi etkinliklere katılım gibi olumlu durumlar için öğrencilere bonus olarak %10'a kadar ek puan vermeyi değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Kürşat ARSLAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Buca Eğitim Fakültesi-Sosyal Bina, İzmir, Türkiye
Email: kursat.arslan@deu.edu.tr (http://www.galloglu.com/)
Telefon: 0232 3012136
Oda: 207

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

tanımlanmadı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11311151211
ÖK.21311151111
ÖK.31311151111
ÖK.41311151111