Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. KÜRŞAT ARSLAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı bilginin ortak inşası olacaktır. Programlama eğitimi günümüz Türkiye'sinde giderek önemini artan ve farklı alanlarla ortak çalışma olanağı sunan bir yaklaşım içermektedir. Programlama becerilerinin geliştirilmesinde algoritma tekniklerinin kullanılması varolan bir problemin çözümüne yönelik farklı yaklaşımları sergileme imkanı sunar. Ayrıca dersin günümüzde giderek önemi artan proje tabanalı çalışmalarda STEM uygulamlarının bir ayağını oluşturduğundan, bu dersin öğretim modeli öğrencilerin ve öğretmenin belirlenen konuda işbirliği ve koordinasyonuna dayanır. Bu yaklaşım modelinde birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning ) ve aktivite tabanlı öğrenme (activity based larning) bulunmaktadır. Bu bağlamda, öğretmen rehberlik görevini üstlenir ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenme süresince öğrencilerin ihtiyaç duyduğu/duyabileceği desteği verir. Sunulan bilgiler ve hazırlanan haftalık aktiviteler öğrencilerin bilgileri direkt almak yerine kendi zihninde anlamlaştırıp hem bugün hem ileriye dönük kullanabileceği bilgiler olacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|