DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt,Yerel ve Sözlü Tarih

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 5010 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt,Yerel ve Sözlü Tarih SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders öğretmen adaylarının tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih; kaynakları ve araştırma yöntemleri hakkında teorik açıdan bilgi sahibi olmalarını ayrıca kendi sınıflarında bu konulara dayalı öğretim faaliyetleri gerçekleştirmelerini sağlayacak pratik bilgilerle donatılmalarını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih çalışmalarını kuramsal boyutta tanıyabilme
2   Tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih çalışmalarının özelliklerini kavrayabilme
3   Tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih çalışmalarının niteliklerini değerlendirebilme
4   Sosyal bilgiler dersinde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarihi öğretim amaçlı olarak kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel kanıt, sözlü tarih ve yerel tarihin tanımı
2 Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, sözlü tarih ve yerel tarihin yeri ve önemi
3 Tarihsel kanıt, sözlü tarih ve yerel tarih temelli sosyal bilgiler öğretimi: İyi Örnekler
4 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek sözlü tarih konuları ve kaynakları
5 Görüşme sorularının hazırlanması ve görüşmenin gerçekleştirilmesi dikkat edilecek hususlar ve örnek görüşme sorularının hazırlanması
6 Sosyal bilgiler dersinde bir sözlü tarih çalışmasının gerçekleştirilmesinde ve değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
7 Sözlü tarihe dayalı örnek ders planı oluşturma
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, Ara Sınav
9 Tarihsel kanıt ve yerel tarih
10 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek yerel tarih konuları ve kaynakları
11 Sosyal bilgiler dersinde gerçekleştirilecek bir yerel tarih çalışmasının hazırlık aşamasında dikkat edilecek hususlar
12 Sosyal bilgiler dersinde bir yerel tarih çalışmasının uygulanması ve değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
13 Yerel tarihe dayalı örnek ders planı oluşturma
14 Yerel tarihe dayalı örnek ders planı oluşturma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Caunce, S., 2001, Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
2. Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri: Yanıbaşımızdaki tarih için bir kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
3. Demircioğlu, İ.H., (2007). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru cevap, anlatım, gözlem, işbirlikli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Diğer etkinlik: Derste teorik anlamda edindikleri bilgiyi uygulamaya dönüştürdükleri çalışmanın sunulması

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr
Sosyal Bilimler Binası, Oda No: 306
Tel: 0 232 301 21 21

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 13.30-14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555554445
ÖK.255555
ÖK.355555555
ÖK.455555555555555