DERS ADI

: İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi ve Medeniyeti

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 2011 İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi ve Medeniyeti ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler Türklerin İslamiyet'i kabullerinden sonra oluşan kültür ve medeniyeti, bu çerçevede yeniden yapılanan siyasi dengeleri ve yaşanan siyasi gelişmeleri öğrenmiş olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türklerin İslamiyet'i kabul etme süreçlerini ve bunun kültürel yansımalarını açıklayabilme
2   10. yüzyıl ile 15. yüzyıl arasında Anadolu dışında oluşan Müslüman Türk varlığının siyasi faaliyetlerini özetleyebilme
3   Müslüman Türklerin oluşturduğu kültürel kurumları ve medeniyeti tanıyabilme
4   Müslüman Türk Devletlerindeki kültürel kurum ve medeniyeti karşılaştırabilme
5   Türklerin diğer Müslüman toplumlar ile ilişkilerini ve kültürel etkileşimlerini anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Dönem Üzerine Yapılan Araştırma ve Kaynakların Tanıtımı
3 Türklerin İslamiyet'i Kabulü ve İlk İlişkiler
4 Karahanlılar ve Gazneliler Dönemi Gelişmeler
5 Selçuklu İmparatorluğunun Kuruluş Süreci
6 Harzemşahlılar Devleti
7 Mısır'da Türk Varlığı: Tolunoğulları ve İhşidler
8 Genel Tekrar, Ders Deperlendirmesi, Ara Sınav
9 Eyyübiler
10 Memlûklüler
11 Moğolların Tarih Sahnesine Çıkışları ve Moğol İstilası Süreci
12 Moğol Şube Devletlerin Kurulması ve İlhanlılar
13 Kafkasyanın Kuzeyinde Türk-Moğol Varlığı: Altınorda Devleti
14 Moğollar Sonrasında Maveraünnehir'de Türk Varlığı: Timur ve Devleti Ak-Koyunlular ve Karakoyunlular
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Uluçay, Çağatay (1997). İlk Müslüman Türk Devletleri. Ankara: TTK Yayınları
2. Togan, Zeki Velidi (1991). Umumi Türk Tarihine Giriş. İstanbul: Enderun Yayınları
3. Spüler, Berthold (1987). İran Moğolları. Ankara: TTK Yayınları
4. Kurat, Akdes Nimet (1992). Türk Kavimleri Tarihi. Ankara: Murat Yayınları
5. Şeşen, Ramazan (1998). Müslümanlarda Tarih ve Coğrafya Yazıcılığı. İstanbul: İSAR Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyeleri değişebilmektedir. Bu nedenle lütfen dönemin başında dersi veren öğretim üyesinin iletişim bilgilerini öğreniniz.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi veren öğretim üyesine bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555