DERS ADI

: İslam Tarihi ve Medeniyeti 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 2005 İslam Tarihi ve Medeniyeti 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin İslam Uygarlığının oluşumu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam Uygarlığını genel hatlarıyla anlatabilme
2   İslam Uygarlığı'nın yayılmasını analiz edebilme
3   İslam toplumlarının siyasi, kültürel ve sanatsal gelişimlerini özetleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 İslam Uygarlğı nedir Genel bir çerçeve
3 Siyasi ve idari kurumlar: Devlet ve Hilafet
4 Siyasi ve idari kurumlar: Malite ve adliye teşkilatı
5 Askeri yapılanma
6 Sosyal yapı ve gündelik yaşam
7 İslam Hukuku'nun oluşumu
8 Ara sınav
9 İslam toplumlarında Müslüman olmayanlar
10 Eğitim kurumları
11 Düşünce ve bilim
12 Bilim adamları ve seyahat
13 İslam Uygarlığı'nın yayılması ve Batı'ya etklileri
14 Müslümanlarda tarih yazıcılığı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brockelman, C. (1954). İslam Milletleri ve Devletleri. Ankara. TTK Yayınları
2. Cahen, Claude (2000). İslamiyet. Ankara: Bilgi Yayınevi
3. Barthold, V. V. (2009). İslam Medeniyeti Tarihi. Ankara: Akçağ Yayınları
4. Hitti, Philip K. (2011). Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları
5. Zeydan, Corci (2009). İslam Uygarlıkları Tarihi I-II. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyeleri değişebilmektedir. Bu nedenle lütfen dönemin başında dersi veren öğretim üyesinin iletişim bilgilerini öğreniniz.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi veren öğretim üyesine bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333