DERS ADI

: Coğrafya Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 3005 Coğrafya Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafya dersi için gerekli özel öğretim yöntemleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak ve etkili coğrafya öğretimi konusunda yeni yöntem ve tekniklerin uygulama boyutunu gerçekleştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya biliminin prensiplerinden hareketle bu dersin öğretimi hakkında doğrulara ulaşmak
2   Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafi bilgi beceri ve kavramları derslerde geniş ve doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
3   Coğrafi incelemeler sırasında uygun ve etkin beceri ve teknikleri seçip uygulayabilmelerini sağlamak (Harita becerisinin, gözlem becerisi ).
4   Coğrafya dersinin öğretiminde doğru bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeyi oluşturmak.
5   Coğrafya öğretiminde, insan doğal ortam ilişkisini mekan analizi ile değerlendirmeyi bir anlayış haline getirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafya öğretimi için stratejiler rehber ilkeler ve kullanışlı teknikler.
2 Coğrafya öğretimi için yeni öğretim yaklaşımları
3 Coğrafya öğretiminde laboratuvar çalışmaları
4 Coğrafya Öğretiminde İnceleme Gezileri ve Arazi Çalışmaları
5 Coğrafya Öğretiminde Ömek Olay Yöntemi ve Uygulanması
6 Zihin Haritaları, Harita Okuma Becerisi ve Görselleştirme
7 Coğrafya Öğretiminde Proje
8 Ara Sınav
9 Coğrafya Öğretiminde Mekânsal Teknolojiler (CBS)
10 Coğrafya Derslerinde Hangi Bilgi ve İletişim Teknolojileri Nasıl Kullanılmalı
11 Coğrafya Öğretiminde İnternet .
12 Coğrafya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Nasıl Olmalı
13 Eleştirel Düşünce, Sosyal Teori ve Coğrafya Eğitimi
14 Coğrafya Eğitiminde Öğretmen Olmak ve Öğretmen Kalabilmek.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları. Anı yayıncılık Ankara
Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık
Atalay, İ. ve Alkan, C. (1991), Coğrafya Öğretimi. Anadolu Üniversitesi Lisans Tamamlama Programı Eskişehir.
Atalay, İ., Tolunay.İ., Seyman B. (2006). Ortaöğretim Coğrafya Ders Kitabı 9 Farklı Yayıncılık İstanbul
Bitzer, D.L. (1973). The New Science of Information in Education. Theory into Practice, Vol. 12, No. 3, 173-178.
Chapman, C; Ramondt, L. Smiley, G. (2005). Strong Community, Deep Learning: Exploring The Link. Innovations In Education & Teaching International, 42(3), 217-230.
Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Erden, M ve Altun, M. (2006). Öğrenme Stilleri. Morpa İstanbul.
Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık Ankara
Ed. Özey, R-Demirci.A (2008) Coğrafaya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar Aktif yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci Merkezli, Aktif Öğrenme, Yapılandırmacı Öğrenme, Çoklu Zekaya Dayalı Öğrenme Yöntemleri Kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uygulamalar coğrafaya öğretim yöntem teknik ve stratejilerine göre yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr
Sosyal Bilimler Binası, 206
3012132

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555553545445
ÖK.2544544354345
ÖK.3544345454543
ÖK.4534435454454
ÖK.5543454443535