DERS ADI

: Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3103 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin önemini ve değerlerini tam olarak anlamalarını sağlayacaktır. Aynı zamanda öğrencilerin özgün sınıf temelli değerlendirme yapmalarına, bilgileri yorumlamalarına ve bunları çocukların öğrenimine duyarlı ve destekleyici müfredat planlamak için kullanmalarına da olanak tanıyacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi çocuklarda ölçme ve değerlendirmenin önemini ve sürecini açıklar.
2   Çocuk değerlendirmesinde kullanılan teknikleri açıklar.
3   Erken çocukluk döneminde kullanılan standartlaştırılmış değerlendirmeleri anlar.
4   Tüm gelişimsel alanlarda değerlendirmeleri tasarlar ve yürütür.
5   Çocuklar için en iyi öğrenmeyi sağlayan duyarlı, destekleyici müfredatı planlamak için bilgileri toplar, yorumlar ve kullanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Çocuğu tanımanın amacı ve önemi
3 Çocukları tanıma ilkeleri
4 Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri
5 Çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri
6 Erken çocuklukta kullanılan testler
7 Erken çocuklukta kullanılan testler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çocuğu oyun yoluyla tanıma
10 Çocuğu resim yoluyla tanıma
11 Bilgileri Derleme ve Özetleme (Portfolyo)
12 Değerlendirme bilgisinin yorumlanması
13 Değerlendirme bilgisini kullanma
14 Değerlendirme Süreç ve Sonuçlarının İletişimi ve İş birliği İçinde Kullanımı
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (2016). Okul Öncesinde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Ankara: Pegem.
Kesicioğlu, O. S. & Hacıibrahimoğlu, B. Y. (2018). Erken Öocuklukta Tanıma ve Değerlendirme. Ankara: Eğiten Kitap.
Mcafee, O. & D Leong. (2012) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi. Ankara : Nobel.
Tassoni, P. (2005) Planning Play and the Early Years. Essex: Heinemann

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çeşitli yöntemler kullanılıyor: Geleneksel, etkileşimli, aktif öğrenme tek başına veya eş zamanlı olarak kullanılıyor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

70% derse devamlılık zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr
bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pts günü 1500-1600

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1454343
ÖK.2455353
ÖK.3355353
ÖK.4355453
ÖK.5355453