DERS ADI

: Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 2102 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYÇA AVCI

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Doğaçlamalarla ilgili (ritmik, ezgisel, dans) bilgi ve beceri edinebilme, ritmik doğaçlama etkinlikleri planlayabilme, dans doğaçlama etkinlikleri planlayabilme ve müzikli dramatizasyon etkinlikleri planlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden perküsyonu ve ritmik çalgılarla ritmik eşlik seslerini duyurmak.
2   Grupla uyum içinde şarkıya vücut perküsyonu veya ritmik enstrümanlarla eşlik etmek.
3   Ritmik doğaçlama yapmak.
4   Bir müzik için dans figürleri yaratmak.
5   Müzikal dramatizasyon etkinliklerine katılmak.
6   Bir müzikal dramatizasyon etkinliğinin planlanmasına katılmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ritmik eşlik etkinlikleri
2 Ritmik doğaçlama
3 Grup dans aktiviteleri
4 Derse genel bakış, Değerlendirme, Ara sınav
5 Dans figürleri oluşturma
6 Dramatizasyonda doğaçlama
7 Hikayeler yoluyla müzikal dramatizasyonun geliştirilmesi
8 Resimler aracılığıyla müzikal dramatizasyonun geliştirilmesi
9 Müzik yoluyla müzikal dramatizasyonun geliştirilmesi
10 Beden perküsyonu faaliyetleri
11 Ritmik formdaki varyasyonlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Muammer Sun, Hilmi Seyrek (2000). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun, Müzik Eserleri Yayınları, İstanbul.
2. Mahiye Morgül. İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir, Kök Yayıncılık, Ankara.
3. Mahiye Morgül (1999). Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba, Kök Yayıncılık, Ankara.
4. Katja Ojala Koçak, Onur Erol (2005). Karamela Sepeti, Morpa Yayınları, İstanbul.
5.Onur Erol (2011). Müzikolaj, Morpa Yayınları, İstanbul.
6. Sermin Bilen ,Banu Özevin, Esin Uçal Canakay (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Beden Perküsyonu
Grafik Notasyon
Alternatif teknikler ile ilgili yazılı, basılı, elektronik, video, ses içerek her kaynak irdelenerek kullanılır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örnekleme, aktif öğrenme, Orff-Schulwerk.
Yaratıcı düşünme teknikleri ve uygulamalar ile müzik eğitim ve öğretim sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kendi yöntem ve tekniklerini üretip problem çözerek müziği hem araç hem de amaç olarak kullanabilir hale gelmesi önemli bir kriterdir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse düzenli katılım, ödevlerin her hafta düzenli yapılması ve araştırmaya önem verilmesi.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayca.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşmaba 10:20 - 12:00
Çarşamba 13:00 - 14:40
Perşembe 13:55 -15:35

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545
ÖK.645