DERS ADI

: Geometri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 4004 Geometri Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı geometrik düşünmeyi açıklayan farklı teorileri tanıma ve bu teorilerden geometri öğrenme ortamlarının tasarımında yararlanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Geometrik düşünmenin doğasını açıklayabilme.
2   2. Geometrik düşünmeyi açıklayan farklı teori ve modelleri tanıma.
3   3. Farklı geometrik düşünme teorilerini kullanarak öğrenme ortamı tasarlayabilme.
4   4. Geometri teoremlerini farklı yollardan ispatlayabilme.
5   5. Geometri öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geometrik düşünmenin doğası
2 Piaget'e göre çocukta geometrik düşünmenin gelişimi
3 Van Hiele geometriyi anlama düzeyleri, Van Hiele teorisine göre matematik öğretim programlarının geometri öğrenme alanlarının analizi.
4 Van Hiele teorisine göre öğrenme ortamı tasarımı
5 Fischbein'in Şekilsel Kavram Teorisi
6 Fischbein'in Şekilsel Kavram Teorisine göre öğrenme ortamı tasarımı
7 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi ve Ara Sınav
8 Duval'in bilişsel modeli ve Duval'in bilişsel modeline uygun öğrenme ortamı tasarımı
9 Geometrik düşünme alışkanlıkları ve geometrik düşünme alışkanlıklarının problem çözme sürecinde kullanımı
10 Uzamsal görselleştirme ve uzamsal yönelim: Teori ve uygulamalar
11 Geometrik çizimler, geometrik yer
12 Geometri teoremlerinin farklı yollardan ispatları
13 Geometrik düşünmenin gelişiminde dinamik yazılımlardan yararlanma
14 Dinamik geometri yazılımları ile öğrenme ortamı tasarımı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akkuş, R., Yaman, B., Paksu, A., Bulut, S. (2022). Geometri Öğretim Bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık
2. Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-yanıt, Gözlem, Grup çalışmaları, Örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melikekoyunkaya@deu.edu.tr
Buca Eğitim Fakültesi, Cahit Arf Binası, Oda No: 325
0 232 3012387

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma
10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.154333
ÖK.2553
ÖK.35534555
ÖK.4553333
ÖK.5533