DERS ADI

: Biyolojik Okuyazarlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5006 Biyolojik Okuyazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HÜRMÜZ CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bilimsel okuryazarlık, birey özellikleri, biyoloji biliminde yer alan temel kavramlar, ilkeler, teoriler ve aralarındaki ilişki, biyoloji biliminin doğası ve felsefesi, biyoloji, teknoloji, toplum, kültür ve çevre arasındaki etkileşim, güncel biyolojik uygulamalar ile topluma ve çevreye olan etkileri, biyoetik, tutum ve değerler konularının kariyer planlama, ders planları, proje geliştirme ve sunma, drama yöntemleriyle birlikte öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel okuryazarlık, birey özellikleri, biyoloji biliminde yer alan temel kavramlar, ilkeler, teoriler ve aralarındaki ilişkiyi anlayabilme.
2   Biyoloji biliminin doğası ve felsefesi, biyoloji, teknoloji, toplum, kültür ve çevre arasındaki etkileşimi değerlendirebilme.
3   Güncel biyolojik uygulamalar ile topluma ve çevreye olan etkileri, biyoetik konularını öğrenebilme.
4   Biyoloji bilimini ve uygulamaları kariyer planlama, ders planları, proje geliştirme ve sunma, drama yöntemleriyle birlikte öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel okuryazarlık
2 Bilimin ve bilimsel bilginin temel özellikleri
3 Bilimsel pratikler, bilimsel süreç becerileri
4 Biyoloji biliminin önemi ve diğer disiplinler arasındaki yeri
5 Biyoloji, teknoloji, toplum, kültür ve çevre arasındaki etkileşim
6 Biyoloji Biliminin Doğası Ve Felsefesi, Biyoloji Kavramlarının Tarihsel Gelişimi (Hücre, Genetik, Sınıflandırma, Sistemler vb) Ve Bu Gelişimde Rol Oynayan Bilim İnsanları İle Kullandıkları Yöntemler
7 Biyoetik
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Biyoistatistik
10 Bilimsel makale inceleme ve okuma becerisi
11 Bilimsel makale inceleme ve okuma becerisi
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Roth ve Barton, Rethinking Scientific Literacy, New York: Routledge, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hurmuz.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134113353323
ÖK.243213453234
ÖK.334133443353
ÖK.453113452333