DERS ADI

: Biyoloji Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 3004 Biyoloji Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Özel Öğretim Yöntemleri-I dersinde kazanmış oldukları becerileri yeni ortaöğretim Biyoloji programının felsefesi kapsamında sergileyebilme becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonunu ve felsefesini açıklayabilme.
2   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonuna uygun öğretim ilkelerini kavrayabilme.
3   Yeni biyoloji öğretim programına yönelik öğrenme etkinlikleri tasarlayabilme.
4   Uygulamalarla sınıf ve konu hakimiyeti kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim ilke ve yöntemlerinin hatırlatılması
2 Ders anlatımına ait ders planının ve laboratuvar planı hazırlanması
3 Farklı öğretim modellerinde örnek ders sunumları
4 Farklı öğretim modellerinde örnek ders sunumları
5 Farklı öğretim modellerinde örnek ders sunumları
6 Farklı öğretim modellerinde örnek ders sunumları
7 Farklı öğretim modellerinde örnek ders sunumları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Laboratuvar öğretim yöntemleri ve uygulamaları
10 Laboratuvar öğretim yöntemleri ve uygulamaları
11 Power point sunumlar hazırlanıp uygulanması
12 Power point sunumlar hazırlanıp uygulanması
13 Bazı temel konularda KİT ile kavram ağları oluşturma
14 Bazı temel konularda KİT ile kavram ağları oluşturma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Komisyon (1996). Biyoloji Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
Tan,Ş.(2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem A Yayınevi Ankara.
Çilenti, K. ve Özçelik, A. (1991) Biyoloji Öğretimi, Anadolu Üniv. Biyoloji Lisans Tamamlama Programı, Yayın No: 423, Eskişehir
Aydın, S. Ve Yalmancı, S.G. (2014). Biyoloji Öğretimi, Pegem akademi yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine laboratuvar uygulamalarının %80'ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13222232322
ÖK.23222232322
ÖK.33222232322
ÖK.43222232322