DERS ADI

: Biyoloji Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 2004 Biyoloji Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Biyoloji dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini insan yaşamında ve öğretim sistemleri üzerindeki etkilerin ortaya koyabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonunu ve felsefesini açıklayabilme.
2   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonuna uygun öğretim ilkelerini kavrayabilme.
3   Yeni biyoloji öğretim programına güncel yaşam ilişkilerini kurabilme.
4   Geçmişten günümüze biyoloji programlarının değişim ve gelişimini kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirmede temel kavramlar.
2 Biyoloji ders programlarının geçmişten günümüze gelişimi.
3 Program geliştirmede Kuramsal temeller, Eğitim Programı Tasarımı
4 Eğitim Programlarını Geliştirme Modelleri
5 MEB lise biyoloji programlarının incelenmesi
6 Program Geliştirmenin Planlanması
7 Program Tasarımının Hazırlanması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Fen Bilgisi Öğretim Programlarında Biyoloji
10 9-10.Sınıf Biyoloji ders programlarının değerlendirilmesi
11 11.- 12 Sınıf Biyoloji ders programlarının değerlendirilmesi
12 Biyoloji programları ile ilgili bilimsel araştırma sunumların incelenmesi
13 Biyoloji programları ile ilgili bilimsel araştırma sunumların incelenmesi
14 Biyoloji ders programları ile ölçme değerlendirme yaklaşımlarının ilişkilendirilmesi.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö.(2017). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Aydın, S. Ve Yalmancı, S. (2014) Biyoloji Öğretimi Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Anagün, Ş. Duban, N. (2016).Fen Bilimleri Öğretimi, Anı Yayınları, Ankara.
Şeker, H. (2017). Eğit6imde program Geliştirme, Anı Yayınları, Ankara.
MEB. (2017). Orta öğretim Yeni Biyoloji Ders programları ilgili web sitesi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13222232322
ÖK.23222232322
ÖK.33222232322
ÖK.43222232322