DERS ADI

: Yenilenebilir Enerji Kaynakları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 5010 Yenilenebilir Enerji Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı


Bu dersin amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olmasını, bu enerji çeşitlerinin üretimi ve kullanımıyla ilgili değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yenilenebilir enerji ve kaynaklarına dair temel kavramları öğrenmek
2   Yenilenebilir enerjinin stratejik önemini kavramak
3   Yenilenebilir enerji kaynaklarının neler olduğunu ve nasıl kullanıldığını kavramak
4   Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında verimlilik değerlendirmesi yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma-Ders Tanıtımı-Enerji ve Çeşitleri
2 Türkiye de ve Dünyada enerji kaynakları
3 Yenilenebilir enerji kaynaklarına giriş
4 Yenilenebilir enerji kaynaklarının stratejik önemi
5 Hidroenerji kaynakları
6 Elektrik enerjisi üretim kaynakları
7 Biyokütle, biyogaz, enerji kaynakları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Güneş enerjisi
10 Jeotermal enerji
11 Rüzgâr enerjisi
12 Su enerjisi, dalga enerjisi
13 Nükleer enerji
14 Hidrojen enerjisi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Öztürk, H. H. 2008. Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Kullanımı. Teknik Yayınevi.
- Öztürk, H. 2013. Yenilenebilir Enerji Kaynakları. Birsen Yayınevi.
- Acaroğlu, M. 2013. Alternatif Enerji kaynakları. Nobel Akademik Yayıncılık.
- Yaman, Y. 2007. Enerji Tasarrufu ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları. Birsen Yayınevi.
- Ceylan, İ. Ve Gürel, A. E. 2017. Güneş Enerji Sistemleri ve Tasarımı. Dora Yayıncılık.
- Gezen, M. ve Karaaslan, A. 2018. Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Değerlendirilmesi. Ekin Basım Yayın.
- Akova, İ. 2008. Yenilenebilir Enerji Kaynakları. Nobel Akademik Yayıncılık.
- Karadeli, S. 2001. Rüzgar Enerjisi. Remiz Enerji Vakfı.
- Wind energy technology / John F. Walker, Nicholas Jenkins Chichester : John Wiley, 1997
- Geothermal energy / ed.Mary H. Dickson, Mario Fanelli, Chichester : Wiley, c1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri, ödev, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun veya kısa cevaplı, çözümlü), çoktan seçmeli testler, ödev ve sunumlar

Değerlendirme Kriteri

Dersin içeriğine ilişkin temel kavram ve prensipler ara sınav, ödev ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derslerin %70 ine laboratuvar uygulamalarının %80 ine katılım zorunludur.
* Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
* Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki
edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Pazartesi, 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14122133232311
ÖK.21112142241211
ÖK.34333243333322
ÖK.414332354343322