DERS ADI

: Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 4002 Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) gibi konular verilmesinin yanısıra ve materyaller geliştirilmesinin sağlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul dışı öğrenmenin tanımını yapabilme
2   Okul dışı ortamlarda fen öğretimini uygulayabilme
3   Okul dışı öğrenme ortamlarını kullanabilme
4   Okul dışı öğrenme ortamları için etkinlik geliştirebilme
5   Müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlarda öğrenci performanslarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul dışı öğrenme ortamlarına giriş
2 Okul dışı ortamlarda fen öğretimi
3 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri
4 Proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği
5 Okul dışı öğrenme ortamları için materyaller
6 Müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri
7 Botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Milli parklar, bilim şenlikleri
10 Bilim kampları, doğal ortamlar
11 Planlama
12 Uygulama
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
14 Öğretim programı entegrasyonu
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şimşek, C (2011) Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Pegem Akademi, Ankara
Cavas, B. Outdoor education in natural life park: an experience from Turkey Science Education International, 22(2), 152-160, (2011).
Engineer Project: http://www.engineer-project.eu
MACCARIO, N.K.(2002) MÜZELERİN EĞİTİM ORTAMI OLARAK KULLANIMI, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XV, Sayı: 1.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.cavas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1342454333245
ÖK.2454555534245
ÖK.3454555534245
ÖK.4454555534245
ÖK.5454555534235