DERS ADI

: Fen Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 2002 Fen Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı fen öğretim programı, program geliştirmenin prensipleri ve temelleri, program geliştirme için temel yaklaşımları, ilköğretim fen dersi planlama ve programlama, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve öğretim yöntemleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fen öğretim programını anlayabilme
2   2. Fen dersine ait program ve planlama yapabilme
3   3. Fen dersine ait konulara uygun öğretim yöntemleri geliştirebilme
4   4. Öğrencilerin seviyelerine uygun ölçme ve değerlendirme yapabilme
5   5. En az iki kurama dayalı ders planı geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4 Öğrenme ve alt öğrenme alanları
5 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
6 Diğer derslerle ilişkisi
7 İlkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
10 Ölçme değerlendirme yaklaşımı
11 Öğretmen yeterlilikleri
12 Coklu Zeka Kurami ve dersin planlanması
13 Yapılandırmacı öğrenme Kuramı ve dersin planlanması
14 Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve dersin planlanması
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergun, M. (2017) Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Nobel Yayınevi, Ankara.
Akçay, B. (2017) Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme Ve Öğrenme Yaklaşımları
Pegem Akademi Yayıncılık
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı. www.meb.gov.tr
Course web page: http://kisi.deu.edu.tr/bulent.cavas/ders/fttp.html
Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayıncılık
Küçükahmet, L. Program Geliştirme ve Öğretim, Pegem Akademi Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulentcavas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Sunum Hazırlama 2 13 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135335355355555
ÖK.23555521335535
ÖK.335555314555
ÖK.455555234555
ÖK.535555113355